Mixed emotions

24-03-2011
 Gisteren kwam ik laat thuis, al langer doorgewerkt en nog naar mijn moeder en broer even geweest, ik doe de computer aan en zie dat mijn zoon een bericht heeft achtegelaten op MSN. Ik lees het en schrik me rot, één van mijn kaartvrienden is getroffen door een beroerte, hij ligt in coma en zijn toestand is momenteel wel stabiel kritiek of hoe je dat noemen wil.

Pff het komt hard aan, we gaan altijd met een hele groep mensen kaarten, of ik moet eigenlijk zeggen gingen want de laatste tijd ga ik niet altijd meer mee omdat ik er gewoon de tijd niet meer voor heb. Hij is net als ik een fanatiek kaarter en ook iemand die durft te kaarten en lef heeft om te spelen, we zijn aan elkaar gewaagd en spelen ook graag samen.

Ik betrap mezelf erop terwijl ik dit zit te schrijven dat ik het eerst in de verleden tijd schreef en het bewust verander omdat ik niet wil accepteren dat het misschien voor hem over is.

Ik ken hem en zijn vrouw al heel veel jaren, hij is vrachtwagen chauffeur, een ruwe bolster met een blanke pit. Toen mijn dochter Hanna doodgeboren was en we nog niet zo lang daarna een keer wat zaten te drinken in ons stamcafé kwam hij met zijn vrouw en net geboren zoontje binnen en legde hem in mijn armen.
Zonder woorden maar ik begreep wat hij er mee bedoelde.

Vanmorgen onderweg naar mijn werk in de auto zat ik opeens met de tranen in mijn ogen toen ik aan hem dacht en ik weet niet wat ik voor hem moet hopen of hij het wel of niet redt. Ik hoorde vandaag dat hij aan één kant helemaal verlamd is en ik weet eigenlijk niet of hij daar mee kan leven. Wel weet ik zeker dat het kaarten zonder hem nooit meer zo zal zijn als dat het was.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

