De wet van Murphy ….

De wet van Murphy stelt dat wat er mis kan gaan ook mis zal gaan en even had ik vanmorgen het idee dat het “zo’n” dag was.

Ik wilde vandaag naar Zandvoort naar mijn zwager en dacht de eerste 10 km naar het busstation ga ik op de fiets maar halverwege stopte mijn elektrische gedeelte er mee en hoewel ik ook wel zonder kan fietsen is dat wel heel zwaar trappen dus besloot ik maar om terug te gaan en de bus een uur later te nemen.bus arriva

Thuis de auto gepakt en naar het busstation gegaan, daar aangekomen geen plaatsje voor mijn auto dus ergens in de wijk in de buurt geparkeerd maar dat kostte wel veel meer tijd.
Ik zag de bus wegrijden vanaf het station dus ik dacht, sjips die heb ik ook weer gemist, ik was inmiddels al een uur later dus dan zou het wel heel erg laat worden.

Maar die bus kwam mijn kant op en ik dacht, steek gewoon mijn hand op misschien kan ik nog instappen, dat hangt meestal af van de chauffeur en zijn humeur. Deze mijnheer stopte en vroeg of ik nog meewilde. Ja zei ik graag en ik stapte gauw in.
De wet van Murphy was doorbroken, een meevallertje. Lekker in de trein zitten genieten van het uitzicht, ik zag overal nog mooie velden met kleurige bloemen richting Zandvoort.

Zwager was heel blij dat ik gekomen was met een tas vol boodschappen en lekkere dingen voor hem. Een maand geleden was ik voor het laatst geweest op zijn verjaardag en daarna was er nog een vriend even langs geweest toen hij op zijn motor aan het rijden wastreinnnnnnnnn en verder had hij niemand gezien. Ik vind het echt triest voor hem. Qua tijd zou ik best iedere week naar hem toe kunnen gaan maar het kost me gewoon teveel en dat is eigenlijk wel jammer.
Ga de volgende keer toch wat eerder want je zou daar maar liggen.
Ik merk ook dat hij achteruit gaat, krijgt last van doorligplekken en zijn spasmen waren ook weer erger geworden en hij heeft daardoor constant pijn.
Het zal nog wel een aantal weken en misschien maanden duren voordat de procedure van euthanasie afgerond is vertelde hij maar hij ziet er gewoon naar uit.

Ik merk de laatste paar keren ook wel dat hij echt geen zin meer heeft, het hoeft voor hem niet meer.
Als ik naar huis ga blijft het bezoek aan hem en het zien van al die andere mensen die daar wonen nog wel een tijdje door mijn hoofd spelen.
En opnieuw neem ik me voor als ik eens een keer niet mijn dag heb daar aan te denken want er is gewoon niets belangrijker voor mijn gevoel dan gezond zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op De wet van Murphy ….

  1. geesje zegt:

    Lieve Anneke. weet je meis? je kunt niet ieders verdriet op je schouders nemen. In heel de wereld zijn er mensen die strijden met dit soort oorlogjes.
    Geniet jij nu maar van je eigen dingetjes, natuurlijk blijven jouw gedachten bij hun die niet gezond zijn!
    Juist daarom moet je genieten van je eigen dingetjes, ik doe dat al heel lang!

  2. Nanda zegt:

    Een mooie reactie van Geesje…niets aan toe te voegen…
    Fijne dag vandaag 🙂

  3. isis45 zegt:

    Je mag er best af en toe bij stilstaan, maar het is niet jouw leven. En ja, gezondheid is het belangrijkste, maar ook dat heb je meestal niet zelf in de hand. Dus geniet van je eigen leven. En denk erom, meeleven is niet het zelfde als meelijden.

  4. Met een brok in mijn keel je blog gelezen.
    Wat lijkt mij dat moeilijk om “maar” te moeten wachten.
    Inderdaad. We nemen onze gezondheid als vanzelfsprekend aan. Maar dat is niet altijd het geval.

    • gewoonanneke zegt:

      Een voorbeeld, het is nu vliegentijd, een vlieg in zijn kamer en hij kan niets, niet weg, de vlieg niet doodslaan, alleen bellen. En die meiden hebben gewoon te weinig tijd, de wil is er echt wel, om daar voor te komen. Ik vind het echt soms triest.

  5. Nannie Hugen zegt:

    Beste Anneke……vreselijk wat je zwager door maakt. Ik vind het ook zo hard voor jou.
    Geniet toch maar van de dagen die goed bij jou gaan Anneke.Dat zou je zwager toch ook wel willen dacht ik zo.
    Duister is het dat het zo moet gaan. Zijn er verder helemaal geen naasten van je zwager?
    misschien maatschappelijk werk of een kerk die ook eens een bezoekje kan brengen.
    Moedig blijven Anneke jij doet wat je kan.
    sterkte hoor.

    • gewoonanneke zegt:

      Mijn ex is zijn broer heeft een drukke baan, hij heeft ook nog een zoon met een berg problemen. En zijn vrienden vinden het te ver. Zijn zus “kan het niet aan” om haar broer zo te zien dus komt helemaal niet en zijn andere zus wil wel maar woont in Australië. Dan blijft er weinig over.. Ze zeggen wel eens wat je zaait oogst je ook. Hij heeft ook nooit veel gezaaid als ik het zo mag zeggen en dan is de oogst ook karig.

  6. Rianne zegt:

    Wat vreselijk voor je zwager, dat wachten. Mensonterend eigenlijk.
    Sterkte er mee. Het is lastig om te weten dat iemand niet meer verder wil, maar nog even hier moet blijven.

  7. Lenjef zegt:

    De wet van Murphy

    sommige
    dagen
    houdt Murphy je bij elke stap

    of je nu traag gaat of rap
    ongevraagd gezelschap

    mensen
    in vervelende situaties brengen
    is de specialiteit van dit heerschap

    Lenjef 🙂

  8. minoesjka2 zegt:

    Kijk, dat had jij maar mooi voor elkaar, dat je de wet van Murphy wist te doorbreken 😀
    En ja, soms is het best goed om, als je eens ontevreden bent over jou gezonde leventje, stil te staan bij iemand als je zwager, die niet gezond is en veel pijn heeft.

  9. tagrijn zegt:

    Als je dan met die ellende wordt geconfrontreerd vallen alle tegenvallers van die dag helemaal in het niet…

  10. Wat moet het voor je zwager bijzonder zijn dat jij hem bezoekt… je doet wat je kunt lieve Anneke, al zou je graag vaker willen gaan. Geen gek idee dat er wellicht een vrijwilliger is die hem zou kunnen bezoeken? Het zet je eigen dingen ineens weer in een ander perspectief he…

  11. Trees zegt:

    Goh zeg, dit komt wel even binnen. Wat erg dat hij het niet meer ziet zitten, maar ik vind het nog knap dat hij het zolang heeft gered. Hopelijk duurt het voor hem allemaal niet meer zo lang.
    Ik snap goed dat je ermee bezig blijft… het is gewoon niet altijd eerlijk!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik kan het thuis wel weer van me af zetten hoor gelukkig maar daar komt het wel even binnen eigenlijk. En hoe gek het klinkt zal het ook gaan missen maar je ziet hem achteruit gaan iedere keer dus ik snap het echt wel.

Geef een reactie

