Broers en zussendag…..

Gisteren was het broers en zussen0000 Peter en Whitney 1dag. Volgens mij is er momenteel geen dag meer die geen speciale dag is dus zo bijzonder was het eigenlijk niet.
Op FB zag ik heel veel foto’s langskomen en daaruit blijkt toch wel dat broers en zussen toch speciaal voor mensen kunnen zijn.
Je kan er goed mee opschieten, je kan er op schieten, mee lachen, interesses delen, ze vervloeken soms maar voor mij blijven het wel mijn broers en zussen.
Sommige mensen hebben geen contact met hun broers en zussen meer en zeker de laatste jaren in onze familie kan ik dat heel goed snappen. Ik heb die neiging ook wel eens en ik vraag me af als mijn moeder wegvalt of alles dan niet helemaal als los zand uit elkaar valt. En eigenlijk vind ik dat best jammer dat dingen dan zo gaan. Mijn zoon is alleen en is nooit met broers en zussen opgegroeid al heeft hij ze wel gehad natuurlijk maar ze nooit gekend.
Maar hij had wel een soort zusje. DSC00021Ik werkte destijds in een café waar ik begon toen de dochter van de eigenaars 3 maanden oud was. Ik heb ze de fles gegeven, ze heeft achter me aangelopen als ik daar aan het schoonmaken was, ze kwam bij me logeren, ik gaf haar de eerste oorbellen, hoorde haar verhalen aan over vriendjes, make-up. (haar moeder had niets met make-up, oorbellen, meiden dingen en ik vond het heerlijk)
Mijn zoon was een paar jaar ouder en kwam daar dan naar toe om te eten tussen de middag. Ze stond dan al op hem te wachten tot hij kwam. En als ie er was hadden ze ruzie of liepen ze elkaar een beetje te pesten. Zij was ook enig kind en zij gedroegen zich als broer en zus, ze konden niet zonder elkaar en bij elkaar maakten ze soms ruzie maar konden ook goed met elkaar spelen.
Toen ze ouder werden ging mijn zoon in het café werken om wat bij te verdienen en een aantal jaren later begon zij ook daar te werken. Mijn zoon is inmiddels gestopt maar ze hebben een aantal jaren samengewerkt en ze zijn nog steeds goede vrienden met elkaar en noemen elkaar nog steeds broer en zus.
En gisteren met broers en zussendag had zij een foto op FB geplaatst van hen beide en daarbij gezet. Vooruit, iseniroenr Peet1k ook maar een foto van mijn broer en mij.  Zo grappig die twee.
Ook met mijn schoondochter kan ze heel goed opschieten.
Dus eigenlijk ben ik een gelukkig mens, een zoon,  een dochter die me haar tweede moeder noemt en een schat van een schoondochter, wat kan een mens zich nog meer wensen.  

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Broers en zussendag…..

  1. kakel zegt:

    Groot gelijk: blij zijn met wat je hebt!

  2. beauninoblog zegt:

    Leuk Anneke, knap stel broer en zus zo!

  3. Plato zegt:

    Je kinderen blijven altijd je kinderen. Maar mijn ervaring met oma en later met mijn moeder is dat veel inderdaad uit elkaar valt. Neven en nichten, ooms en tantes (voor zover nog in leven) ze hebben allemaal een andere tak van de familie achter zich. We zien elkaar nooit op één nichtje na. Zien we elkaar dan is het hoi…. en daar blijft het meestal bij… tot er weer een begrafenis is.
    Triest eigenlijk he? Maar je kunt aan dode paarden niet trekken. Als je ergens komt en er komt nooit wat terug, dan is het op een dag gewoon gedaan.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja bij mij is ook mijn familie verspreid door het hele land, dat is al lastig natuurlijk. Inderdaad op begrafenissen moet ik zeggen is het vaak heel erg gezellig ook nog en worden herinneringen opgehaald. Weer even bijgepraat. .
      Maar ook dat is bijna voorbij er zijn er niet veel meer over en dan ben ik bang dat we elkaar nooit meer zien en spreken. Heb wel eens het idee om een familie FB te maken waar iedereen de nieuwtjes zoals trouwens, kinderen, kleinkinderen op kan zetten maar goed weet ook niet of iedereen dat leuk vindt…… Het is ook niet anders.

Geef een reactie

