Op jacht naar een orgel……..

bladeren langs sloot2Gisteren kwam ik bij mijn moeder samen met mijn zus en ze vertelde dat haar orgel kapot was. Ze had de plantjes die er op stonden water gegeven en water in het orgel gegoten.
Ik heb het meteen drooggemaakt en aangezet om te kijken of ie het nog deed, vertelde ze.
Ja dat had ze misschien beter juist niet kunnen doen. We proberen of we het nog tot leven krijgen maar meer dan een gebrom komt er niet uit. Ik open de klep en zie behalve een enorme kluit stof en spinrag veel elektronica waar ik ook niets mee kan natuurlijk.
Mijn zus plaatst meteen een foto van mijn moeder spelend op haar orgeltje op FB en doet een oproepje of iemand toevallig nog zo’n orgel te koop heeft.
Thuis deel ik de oproep en krijg ik van een kennis een tip om lid te worden van de Zoekgroep Krimpenerwaard en ze heeft me al vast aangemeld hiervoor.
Ik ga er op kijken en doe daar ook een oproepje.  Kuifeenden4
Binnen een uur heb ik echt heel veel reacties, ook gewoon leuke reacties van mensen die geen orgel hebben maar ook een paar mensen die wel een orgeltje hebben en morgen ga ik ergens al kijken of het wat is.
Maar wat me gewoon zo positief raakte, hoewel ik best vaak mijn bedenkingen over FB heb, dat zoveel mensen mee dachten en zo leuk reageerden.
Vanmiddag ging ik bij mijn moeder in de tuin werken. Het eerste wat ze vroeg toen ze wakker werd, en ik al een uur bezig was in haar tuin inmiddels, heb je nog iemand gevonden om het orgeltje te repareren. kraaiNee zei ik, dat kan niet meer, dat kost meer dan een ander orgeltje kopen voor je.  Maar komt er dan iemand kijken, net alsof ze niets gehoord heb gaat ze gewoon verder er over en verder en verder en verder…… pfffff  Ik word er lichtelijk geïrriteerd van dat ze nergens anders aan kan denken.
Ik zeg mam, het is gisteren pas gebeurd, we kunnen geen orgeltje naar je toe toveren.
Ja maar toen de wasmachine kapot was kwam er ook gauw iemand. Taratata.,. mag ie even uit.
Maar goed dan moet ik ook wel weer lachen hoor als ze zegt en het orgel van de kerk dan, als dat kapot gaat is er zo iemand bij om het te maken.
Ik probeer heel simpel haar uit te leggen dat we een oproep op FB gedaan hebben.Ganzen Nou ja nu weet ze natuurlijk helemaal niets van computers dus dat komt niet echt over. Dus zeg ik op een gegeven moment maar dat ik iemand gesproken heb en dat hij me terug zal bellen. Even is het rustig en dan zegt ze doodleuk Misschien had je niet die klep open moeten doen en heb je de schroeven niet goed terug gedaan want gisteren bromde hij nog en nu ook niet meer. Ik vertel haar dat ik de stekker er uit getrokken heb omdat ik het eng vind zo’n stofnest met een orgel dat kapot is, als er ergens kortsluiting komt vliegt het straks in de brand en dan ben je verder van huis.  Maar goed ik had natuurlijk geen schroef aangeraakt en even heb ik geen woorden meer.
Na een paar uur en twee volle groene containers ga ik weer naar huis, neem een mooie route door de polder het is prachtig weer. Halverwege ga ik even in het gras zitten, rust, stilte heerlijk even niks. Maak wel wat foto’s maar dat is op dat moment even bijzaak. Het is prachtig zonnig weer en ik kom even helemaal bij.
Als ik thuiskom gaat de telefoon, ik zie het nummer en denk, maar niet opnemen, maar goed dat doe ik dan maar niet. Het is mijn moeder weer en ze zegt dat ze door het praten over het orgeltje me helemaal niet bedankt heeft voor het werken in de tuin. Ach het is toch ook wel een schatje. Ik weet dat orgel is alles voor haar, zWortelse kan niet meer lezen, puzzelen of handwerken wat ze altijd graag deed en dat orgel is haar uitlaatklep. Spelen en zingen er bij ik snap het best. En dat ze dat snel weer wil snap ik ook. Maar ik kan geen ijzer met handen breken. Morgen ga ik bij iemand kijken, hoop dat het wat is dan koop ik het meteen, dan is haar hart gerust en kan ze weer lekker spelen.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Op jacht naar een orgel……..

  1. Marja zegt:

    Wat een narigheid. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Sterkte.

  2. beauninoblog zegt:

    Ik hoop dat jullie snel wat vinden. Ja, genieten he, gister😊

  3. kakel zegt:

    Ik snap je moeder wel een beetje. Toen mijn laptop stuk was wilde ik ook ONMIDDELLIJK dat-ie gemaakt werd. Het duurde twee volle weken voordat ik te horen kreeg dat het moederbord stuk was en ik beter een nieuwe kon kopen. Arm moedertje van je…maarrrrr ze boft wel met jou, en de mensen die haar FB (via jou) hebben geholpen. En een nieuw orgeltje komt er ook wel. Alleen niet snel genoeg 😉 Ik hoop van harte dat ze weer snel kan spelen en zingen!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik zou dat ook hebben hoor, kan er slecht tegen. Maar alle leuke reacties en snelle acties van zussie die meteen iemand regelde om te rijden staat ie er inmiddels. Fijn voor haar hoor.

Geef een reactie

