Kat in ’t bakkie….

orgelNee hoor geen blogje over dierendag. Ik heb wel dieren, vissen in de vijver maar die hoeven geen extraatje op deze dag, volgens mij hebben ze het altijd al goed.
Maar zoals op sommige dagen alles wel eens fout lijkt te gaan, gebeurt het gelukkig ook wel dat op bepaalde dagen alles opeens mee lijkt te zitten.
Na een heel drukke fysiek zware week met veel tuinwerk, zo’n 150 km gefietst, was ik het aardig zat en vandaag had ik niets afgesproken.
Maar gisteren had ik een oproep gedaan voor een orgeltje en hoorde ik dat er op Capelle aan den IJssel bij de Kringloop drie van die orgeltjes stonden.
Had de wekker vanmorgen om half 10 gezet, maar goed ook want anders had ik volgens mij nog liggen slapen.  Krantje gelezen, bakje gedaan, eerste was opgehangen en daarna toch maar zussie gebeld of ze zin had om mee te gaan kijken bij die winkel.
Op diphonee fiets, het was weer prachtig weer vandaag. En inderdaad daar stonden 3 van die orgeltjes en een was precies dezelfde als mijn moeder heeft. Zestig euro vroegen ze er voor en 5 euro erbij voor een bakje koffie bij de Hema vonden we dat dat wel zou kunnen voor moeders haha. Voor iemand die zo slecht ziet natuurlijk ideaal dus even geregeld met iemand met een aanhanger om hem op te halen en de oude meteen naar de stort te brengen en alles kunnen regelen zo. Helemaal blij waren we.
Nog even naar mama gefietst om het haar te vertellen, ze zat helemaal te stralen en de tranen stonden in haar ogen. Ik ben zo blij zei ze, prachtig toch zo’n kleine moeite eigenlijk.
Het tweede meevaller was mijn telefoon, ik had hem helemaal leeg gestookt en daarna uit in de oplader gedaan en wonder boven wonder was ie in een uur helemaal opgeladen tot 100%. Ongelooflijk kijken of ie dat blijft doen dan kan ik hem gewoon lekker blijven gebruiken en hoef ik weer niet alles over te gaan zetten, apps en allerlei dingen. FF duimen dat het zo blijft.
Vanavond kwam mijn zoon eten met zijn lievie en ik vertelde dat mijn wordfeud het niet meer deed op mijn tablet.
Hij pakte mijn tablet en ging naar update maken, echt op dezelfde manier zoals ik het al een paar keer geprobeerd had en er Ipadniets gebeurde, ging het bij hem in een keer goed.
Buiten dat ik dat dan niet helemaal snapt hoe het werkt maar wel blij dat het werkte en yes, hij maakte een hele nieuwe update en alles werkte weer goed. Hoe simpel kan het soms zijn.
Alle goede dingen bestaan uit drie en vandaag was dat zo, ik was ontzettend moe (weer 35 km afgetikt vandaag op de fiets) maar zo voldaan en blij.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Kat in ’t bakkie….

  1. beauninoblog zegt:

    Lekker voor je Anneke.
    Leuk voor je moeder. Handig he, een zoon😃

  2. gewoonanneke zegt:

    Handig en onuitstaanbaar dat het bij hem zomaar in een keer lukt haha maar wel blij er mee 😉

  3. tagrijn zegt:

    Ja, met zulke dingen is het toch vaak het oog van de meester. Gelukkig kun je je spelletje weer spelen. Geweldig dat je je moeder hiermee gelukkig hebt kunnen maken.
    Om de stilte op mijn blog te onderbreken heb ik er maar weer eens een keer wat opgezet.

  4. kakel zegt:

    Tuut-tuut, dat is snel 🙂 Heerlijk voor je moeder!
    Ik begrijp je irritatie dat het apparaat het bij je kind wel ineens doet. Zo’n kind heb ik ook thuis.

  5. Plato zegt:

    Een echte Yamaha. Die had mijn moeder ook. Hij staat nu in mijn schuur omdat hij niet in huis kan.
    Mijn dochter wil hem misschien hebben; Mooie orgeltjes wel. Een enkele keer speel ik er nog op.

  6. minoesjka2 zegt:

    O, wat fijn voor je moeder zeg!! Mijn moeder had precies zo’n orgel, gekocht via mijn broer die toen in de Eminent orgelfabriek werkte.

Geef een reactie

