Eten en conditie

Ik ben er van overtuigd, eten en drinkehapjesn heeft te maken met mijn conditie.
Heb echt weken minimaal geleefd zonder veel te snoepen en geen wijntje in het weekend en ik voelde me echt super goed. Niet opgeblazen of zo, gewoon lekker. Veel fruit eten als ik toch trek in iets kreeg. En verder gezonde salades of groentes, geen extraatjes.
Maar de afgelopen dagen met Peter zijn verjaardag toch weer wat meer gesnoept, een wijntje gedronken, wat hapjes genomen. En gisteren nog van de restjes zitten eten, ander eten dan ik normaal eet. Minder uitgebalanceerd en weinig fruit.
Ik voel me als een dweil, alsof ik overreden ben door een wals of zo.
Bovendien al drie dagen niet gefietst, eerst met de auto boodschappen wezen doen, voorbereidingen verjaardag en gisteren geen puf en nog iets voor de krant.
Vandaag weer heerlijk gaan fietsen, was er helemaal aan toe, gewoon lekker buiten en maar een extra rondje gedaan.
Wijn3De laatste restjes gegeten en de rest in de vuilnisbak gekieperd, nog wat voor mijn moeder meegenomen en ingevroren wat ik kon bewaren. Opgeruimd staat netjes en kom ik niet in de verleiding om toch nog weer wat te nemen.
Eten en conditie het heeft echt wel te maken met elkaar, ik merk het gewoon aan mijn lijf.
Mijn darmen die door dat eten ook helemaal in de war zijn, de regelmaat is er uit.
Vanaf morgen dus weer terug naar af. Weer minder eten, geen extraatjes, weet zeker dat ik me binnen een paar dagen weer beter ga voelen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Eten en conditie

  1. Dieneke zegt:

    Je hebt ook een extra rondje ‘gevaren’ op mijn blog,dank je wel voor de vele reactie’s.

  2. Marja zegt:

    Nou en of het met elkaar te maken heeft.

  3. beauninoblog zegt:

    Ja, ik merk dat ook snel. Ben ook hard toe aan wen paar gezonde dagen.

  4. minoesjka2 zegt:

    Mooi eigenlijk dat je aan je lichaam merkt wat het prettig vind en wat niet 🙂 Want daar komt het op neer. Zouden veel meer mensen moeten doen, luisteren wat hun lichaam en darmen zeggen.

  5. rietepietz zegt:

    Ja natuurlijk heeft dat met elkaar te maken, je went gewoon ook aan je eigen regelmaat. Een keertje afwijken is natuurlijk niet zo erg maar het gevaar zit m’in “het afglijden”naar een ander eetpatroon.

  6. kakel zegt:

    Sinds ik gestopt ben met het eten van suiker en aanverwante artikelen is de vermoeidheid beter in de hand te houden. Wat ik wel mis zijn de bruine boterhammen met kaas. Daar gaat toch weinig boven! Maar snelle koolhydraten eet ik ook niet meer. Daar geldt hetzelfde voor als de suiker.
    Voorheen zat ik altijd te geeuwen na het eten, maar sinds ik gezond eet, heb ik daar geen last meer van. Af en toe een beetje smokkelen, dat moet kunnen. Al doe ik het zelden, want mijn gezondheid vind ik belangrijker dan “erbij” horen op een verjaardag. Maar ik heb geen andere keus, en van jou is het een vrijwillige beslissing. Je bent goed bezig!

  7. Plato zegt:

    Goed fruit en weinig suiker eten lijkt mij ook een uitdaging. En volgens die professer, gisteren op de beeldbuis is het ook goed om het lichaam af en toe flink uit te dagen. Ik ga daar de komende tijd eens flink op letten.

Geef een reactie

