Bokkend……..

SteenbokkenVandaag naar mijn moeder geweest weer, meestal ga ik wel op zondag even naar haar toe op de fiets. Even een bakje doen, mijn broer is er dan meestal ook tegenwoordig weer en dan kunnen we bijpraten meteen.
Mijn moeder is net als ik een echte steenbok, zo nu en dan behoorlijk eigenwijs met een eigen mening. Dan kan ze heel irritant zijn zoals vandaag ook toen we een discussie hadden over de beha’s die ik voor haar gekocht had en waarvan ze overtuigd was dat ik verschillende maten had gekocht. En ik wist zeker dat dit niet het geval was, had ze speciaal voor haar nog besteld.
Je kan lekker eigenwijs zijn zei ik maar het zijn echt precies dezelfde en even kan ik het gezeur niet meer hebben en ga ik geïrriteerd weer naar huis fietsen.
Maak een flinke rondrit door de polder om even weer alles bijna letterlijk weg te laten waaien, er staat een flinke wind en het begint echt een beetje ruig herfstachtig te worden hoewel de temperatuur nog heerlijk is.
Heb onderweg nog een leuk gesprek met een boer over zijn speciale koeien, maar hierover later nog een blogje, en kom weer thuis.
Nog voordat ik aan mijn kopje thee zit gaat de telefoon en zie ik op het nummer dat het mijn moeder is. Ik neem niet op, ff maar niet.
Tien minuten later gaat weer de telefoon en weer laat ik hem helemaal over gaan.
Maar goed dan denk ik, bel toch maar even terug voordat ze nog 10x gaat bellen, dus ik bel haar op.
Ja ik moet je even wat zeggen Anneke, zegt ze, je had gelijk hoor, ze zijn precies even groot, ik heb ze op elkaar gelegd. Pluizen1
Ik was wel kribbig vandaag hé. Het woord kribbig alleen al en de manier waarop ze het zegt, ik heb haar al weer helemaal vergeven.
Ja hoor zei ik mam, zo’n bui heb ik ook wel eens dat is niet zo erg.
Ik weet dat ze moeite heeft dat ze voor veel dingen hulp moet vragen en kan me dat zo heel goed voorstellen.
Net zoals ik heeft ook zij altijd “zelf doen” bij wijze van spreken op haar voorhoofd geschreven staan.
Twee steenbokken samen, soms lekker botsend maar wel altijd elkaar ook zo goed begrijpend omdat we toch een beetje hetzelfde zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Bokkend……..

  1. Marja zegt:

    Fijn dat jullie het weer snel goedmaken.

  2. minoesjka2 zegt:

    Ik ben geen steenbok, maar …….. kan geloof ik net zo koppig zijn 😀 Soms lastig,maar ben ook wel zo dat ik mijn excuus maak als ik er achter kom dat ik er naast zit. Gelukkig hebben jullie het ook weer goed gemaakt.

  3. Plato zegt:

    Fijn dat het weer is bijgelegd. Ruzie, hoe klein ook, is vervelend. Ik kan er slecht tegen.

Geef een reactie

