Een enerverend nachtje

bliksemGisteren ging het aardig te keer, het stormde aardig,regen, hagelbuien, donder en bliksem.
Vannacht om een uur of half 1 maakte ik net aanstalten om naar bed te gaan toen er opeens een felle lichtflits kwam gevolgd door een knallende donderslag en opeens  zat ik helemaal in het donker. Alle lichten uit, alleen een waxinelichtje gaf nog een klein beetje licht.
Ik keek naar buiten of overal de lichten uit waren en inderdaad ik zag nergens meer licht branden in de straat.
Heb altijd een zaklantaarn bij de hand liggen dus even nog een kopje thee gemaakt en ik dacht, ik ga maar naar bed toe.  Maar opeens bedacht ik, gek dat de lantaarnpalen nog wel branden en natuurlijk zie ik om half 1 weinig licht in de buurt, er zijn niet zoveel nachtbrakers als ik. Dus mijn meterkast maar even goed bekijken, wat schakelaartjes overzetten en ja hoor alles deed het weer.  Dus ergens heeft mijn lichtnet misschien een flinke klap gehad, ik weet het niet. Vond het niet zo’n prettig idee. Nog wel mijn huis doorgelopen of ik geen gekke dingen zag of rook. Maar niets van dat al.
Net voor dat gebeurde had mijn zoon een berichtje gestuurd dat hij in het vliegtuig zat en dat ze op gingen stijgen. Hij was op vakantie geweest in Curaçao met zijn vriendin, de bofkonten.
Op bed kijk ik altijd nog even tv en meestal naar Discovery en daar begon net een theeprogramma over vliegtuigongelukken.
Niet zo gelukkig gekozen, stormachtig weer, mijn kinderen in het vliegtuig en een programma over rampen.
Geen ingrediënten om rustig in slaap te vallen maar na ander programma gekozen te hebben, kopje kamillethee lukte het toch wel al was ik heel blij dat vanmorgen om een uur of 10 het bericht kwam dat het stel weer veilig geland was.

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een enerverend nachtje

  1. beauninoblog zegt:

    Aircrash investigations? Kylian kijkt dat ook heel vaak.
    Gelukkig alles goed gegaan!

  2. Marja zegt:

    Dat kan ik me goed voorstellen.

Geef een reactie

