Zeg eens nee……

neeHeb de laatste weken echt het gevoel dat ik een beetje najaarsmoe ben of zo, wisseling van seizoen, snipverkouden en zere keel gehad en gewoon zo gauw moe en futloos.
Dus deze week maar eens heel wat keren nee gezegd tegen dingen waar ik voor gevraagd werd en dingen afgezegd die ik afgesproken had.
Zou donderdag gaan wandelen met een vriendin in het bos, dat heb ik afgezegd.
Woensdag zou ik mijn zus gaan helpen, toen ik daar kwam bleek dat ik een week te vroeg kwam, wat was ik blij met die extra vrije ochtend, heerlijk.
Vanmiddag zou ik gaan helpen bij de rommelmarkt, dat doe ik al jaren maar ik voelde me vanmorgen niet lekker en had totaal geen puf dus ben me af gaan melden, ook voor morgen want dan zou ik ook gaan helpen. Vervelend, dat wel maar ik trok het gewoon even niet. Vanavond was ik bij mijn zus uitgenodigd voor een spelletjes avond, ook afgezegd.
Daarbij heb ik best nog wel veel gedaan deze week hoor, kind kwam thuis met vakantie, mam mag ik een was achterlaten, de was van mijn moeder die ik doe, tussendoor nog extra een keer naar mijn moeder omdat ze in haar hand geknipt had. De tuin bij haar gedaan en nog wat freelance werk en bij mijn ieniemienie baantje gewerkt en wat dingen voor de krant gedaan natuurlijk.
Wezen wandelen met een vriendin en nog een avond bij een andere vriendin op de koffie geweest.
En voor de rest van de week niet zoveel gedaan, lekker zo nu en dan een paar uurtjes lekker op de bank gelegen, meestal meteen slapen dus toch wel redelijk uitgerust van de week.
nee1En vanavond kwam mijn kind met zijn lief hier eten, zo gezellig en ik ga het gewoon leuk vinden om te koken dan. Het smaakte ook heerlijk en kind ging even helpen bij de Rommelmarkt en zijn lief bleef gezellig vanavond bij mij.  Knus televisie zitten kijken en wat zitten kletsen.
Het regent dat het giet momenteel, ik geniet gewoon al van het idee dat ik morgen niet naar de rommelmarkt hoef, zo lekker mijn bedje in kan duiken zonder een wekker te zetten. Heerlijk ik ga eens vaker nee zeggen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Zeg eens nee……

  1. Marja zegt:

    Je hebt groot gelijk. Ik hoop dat je snel opknapt.

  2. beauninoblog zegt:

    Lekker. Geniet van je ‘nee’s!’

  3. Lenjef zegt:

    Tot….

    elke mens
    is
    het staat niet in de ogen te lezen

    een fragiel wezen
    met achillespezen

    sommigen worden
    om de
    ogenschijnlijke onkwetsbaarheid geprezen

    Zeg een keer meer ‘ja’ tegen jezelf, Anneke!
    Lenjef

Geef een reactie

