En het werd zomer……..

IMG_0044Dat zou je bijna denken vandaag, het leek wel een voorjaarsdag en daar heb ik lekker even van geprofiteerd.
Vanmorgen even de bovenverdieping, badkamer, slaapkamer schoongemaakt en toen mocht ik gaan fietsen van mezelf. Het was echt heerlijk. Veel mensen hadden dezelfde gedachte als ik want er werd volop gewandeld en gefietst.
Toen ik op weg ging kwam ik bij de weg tussen de weilanden door waar ik normaliter meestal op de heenweg fiets. Er staat een hek met een bord verboden in te rijden. Ik kijk de weg op en zie eigenlijk voor zover ik kijken kan helemaal niet dat er ergens gewerkt wordt of zo.
Op een bankje voor het bord zit een mijnheer gestoken in stoere werkkleding blijkbaar op te letten of niemand het bord negeert. Ik vraag kan ik helemaal niet fietsen. Jij wel hoor, zegt de man, ik vraag nog even voor alle zekerheid of ik dan niet halverwege weer terug zal moeten. Nee hoor was het antwoord.
Ik ga fietsen en inderdaad tot aan het volgende bord vanaf de andere kant is er gewoon helemaal niets aan de hand en wordt er niet aan de weg gewerkt. Ook handig zo’n weg af te sluiten. Een stukje verderop waar geen bord meer staat zijn ze wel bezig met het maken van strepen op de weg. Oeps….. ik denk opeens aan de vorige keer dat ik strepentrekkers tegenkwam https://gewoonanneke.wordpress.com/2014/04/25/op-zijn-strepen-staan/
IMG_0058Alsof de man me nog herkent kijkt ie me niet echt vrolijk aan en dat is een understatement. Een klein duiveltje in me zegt, gewoon weer er over rijden joh, kijken wat er gebeurt. Maar mijn engeltje wint het en ik stap even netjes af en loop voorzichtig langs de strepentrekkers heen.
Halverwege staat een reiger in de sloot te vissen, een prachtig spiegelbeeld geeft ie in de sloot. Ik stop even om wat foto’s te maken.  Hij blijft rustig staan tot er iemand langskomt en vrolijk hallo Anneke tegen me roept. Weg reiger.
De rest van de middag hard in de tuin gewerkt. Alle planten die nog afgesneden moesten worden ingekort, van mij mag een tuin in de winter kaal zijn. Ik maak wel hoekjes waar ik stapels met afgesneden planten neergooi voor vogels en andere beestjes om lekker in te zitten van de winter.
Aan de reigers onderweg te zien weet ik dat ze binnenkort weer op oorlogspad gaan, de polders raken leeg en dan is het weer tijd om te gaan eten in de vijvers in de tuinen waar vaak de vissen zo voor het grijpen zwemmen.
Ook bij mij beginnen de planten die een mooie schuilplaats boden in de zomer te verdwijnen dus span ik ook over het gedeelte wat ik de vijver nog niet bespannen had een stuk gaas.
Als ik tegen 6 uur klaar ben ga ik nog even met een kopje thee in de tuin zitten, kijkend naar de nacht die al invalt.
Een mReiger 1erel geeft nog een riedeltje op het dak van de buren voordat hij zijn plaatsje voor de nacht opzoekt. Hier en daar vliegen nog gehaast enkele vogels over om ook een nachtonderkomen te zoeken.
Een kleine streep maan komt op. Het is heerlijk rustig, even genieten en blijven zitten tot ik het echt koud krijg.
Zo’n herfst met dit weer, dat vind zelfs ik als ultieme zomergenieter, prachtig.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op En het werd zomer……..

  1. Corja zegt:

    Wat een mooi sfeerbeeld!

  2. rietepietz zegt:

    Ik zit gewoon even je naast je terwijl de duisternis invalt….práchtig! De linkt werkt niet, ik krijg de mededeling dat ik niet gerechtigd ben enz…… maar ik zoek het wel even anders op!

  3. rietepietz zegt:

    óeps, je hebt geen zoekfunctie , dus het lukt me niet! ik krijg deze melding als ik de link aanklik; Je hebt geen toestemming om dit item te bewerken’

Geef een reactie

