Ouderwets snel

krantDonderdagavond, altijd de avond dat ik mijn artikelen in moet leveren voor de krant en dus ook aan het schrijven ben, mailtjes lezen, foto’s bewerken en al dat soort dingen.
Daar ben ik dan heel de avond wel mee bezig en meestal wordt het ook wel nachtwerk omdat ik ook nog van alles tussendoor zit te doen dus.
Vandaag liep het eigenlijk anders. Ik was bij een nieuw bedrijf geweest voor de krant en daarna even gaan fietsen. Het was zulk zalig weer om te fietsen, wel aardig grijs maar totaal niet koud en praktisch geen wind.
Terug op de fiets en terugdenkend aan het gesprek zat ik in gedachte al het verhaal te maken voor de krant en toen ik thuis kwam dacht ik meteen maar even op papier zetten.
Het ging eigenlijk zo lekker dat ik meteen maar door ging met de andere artikelen, de mailbox leeg maakte en ook nog de foto’s ging zitten bewerken. Resultaat om 5 uur was praktisch alles al af.
Nog wel alles doorlezen natuurlijk en eventueel correcties aanbrengen.
Gewoon een raar gevoel eigenlijk.
Voordat ik alleen was ging het eigenlijk altijd zo, dan was de donderdagmiddag heilig en ging ik schrijven omdat ’s avonds met kind en man er te veel reuring in huis was om te kunnen schrijven. Moet toch een zekere rust hebben, hardop soms zinnen zeggen, niet afgeleid zijn door vragen, opmerkingen en dat soort dingen.
Het geeft me wel een rustig gevoel trouwens dus misschien is het wel voor herhaling vatbaar, terug naar mijn oude gewoonte.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Ouderwets snel

  1. Lenjef zegt:

    Er was eens…

    schrijven is eigenlijk het leesbaar maken van gedachten
    wat er te lezen staat
    is dus het resultaat
    van hersenspinsels, de bron van soms slaaploze nachten

    Zoals altijd graag ‘gelezen’ Anneke. 🙂
    Lenjef

  2. Corja zegt:

    Voor (goed) schrijven zijn er twee dingen nodig: rust in het hoofd en rust in de tent!

  3. staartje zegt:

    Wat herkenbaar. Het lukt soms wel en soms niet. Leuk om te lezen

  4. rietepietz zegt:

    Hoewel het heel vaak wel lukt om me “voor de buitenwereld” af te sluiten als ik een logje wil schrijven snap ik wel wat je bedoelt.En wat let je om het inderdaad weer als standaard in te voeren op de donderdagmiddag! Of is het toch het gevoel van “vrijheid” ( ik heb tijd genoeg op een ander moment) waardoor het meestal niét meer lukt op die middag.

  5. kakel zegt:

    Wat Corja zegt: rust in je hoofd en rust in de tent!
    Het is voor herhaling vatbaar, deze vroege aanpak. Zet ;m op…
    Liefs Kakel

Geef een reactie

