Opruimeritus

Gisterenavond kreeg ik opeens last van opruimerituPapierrs en dat begon toen ik iets in de kelder moest pakken en dacht, daar mag ik wel eens even een beetje op gaan ruimen. Alles stond een beetje door elkaar en een plank hing een beetje op half 7.
Dus meteen maar aan de slag gegaan en alles er uit gehaald wat weg kon. Had toevallig ’s middags een paar lege kartonnen dozen meegenomen (voor de oude kranten) en die kon ik nu goed gebruiken want ik ga gewoon eens dingen die ik al jaren heb staan en nooit gebruik wegdoen naar de kringloop.
Ik heb een vrij grote kelder waarin ook nog een kastje stond met drie laatjes waarvan er in een laatje iets zat en voor de rest leeg was. Zonde om weg te gooien dat kastje dacht ik destijds maar nu heb ik hem er uitgehaald. Wat een ruimte er weer bij zo.
Alle planken leeggehaald, schoongemaakt en gekeken of er nog dingen bijstonden die over de datum waren. Viel mee een blik soep dat ik ooit bij mijn moeder meenam en daar ook al bijna aan de datum was.  Hou niet zo van dingen weggooien maar kippensoep aardig over de datum dat eet ik toch maar niet meer op.
Na afloop had ik een halve doos vol met spullen en eigenlijk nog wel zin om door te gaan maar wist dat ik vandaag weer een drukke dag had dus toch maar redelijk op tijd gestopt.
Niet dat het iets uitmaakte want ik kon toch niet slapen vannacht dus het werd een kort nachtje.
Vanmiddag naar het UWV geweest, ik was snel aan de beurt en stond na 5 minuten met een formuliertje buiten met daarbij een telefoonnummer dat ik moet bellen van de gemeente.
Ik vraag, de overigens heel aardige mijnheer, kan dit nou niet digitaal geregeld worden en hij antwoordt “hou maar op mevrouw, als u weet hoeveel keren wij dat al aangekaart hebben om dat mogelijk te maken, u wilt het niet weten. Maar de gemeenten willen er niet aan en daarom moeten alle mensen hier naar toe komen om een formuliertje op te halen waarna ze toch weer naar hun gemeente moeten”.
Nou ja zei ik, het maakt met niet uit dat ik hier moet komen maar het lijkt me in dit digitale tijdperk allemaal een beetje omslachtig. (5 minuten binnen, 2 uur reizen ;).
Ik combineer het maar even met door de stad lopen maar ik heb niet echt de geest, heb altijd moeite met dat gedoe weer. Voel me ook een minkukel dat ik nog steeds geen werk gevonden heb al weet ik dat met mij er zoveel mensen 00000zijn die dat hebben, maar dat maakt voor mij het gevoel er over niet minder vervelend.
Ach ja ik krik mezelf weer op, heb deze week veel dingen voor de krant, heb er zin in, leuk om te doen. Voor volgende week twee uitnodigingen voor een etentje, wat een rotwerk is het soms ook wat stukjes voor een krant schrijven.
Het komt vast allemaal wel weer goed zoals het altijd wel weer goed komt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Opruimeritus

  1. dieneke55 zegt:

    Opruimeritus ik heb daar ook een beetje last van,maar alle troep gaat een beetje van de ene naar de andere hoek op het moment.
    Gedoe is het altijd met overheid instanties,ik word er altijd wat ballorig van als het niet gaat zoals ik wil.Daar sturen ze je vaak van het kastje naar de muur.

    Hoe is het eigenlijk met die ‘nieuwe deur’afgelopen of zit dat nog in het vat??

  2. Marja zegt:

    Belachelijk dat het niet digitaal kan.

  3. rietepietz zegt:

    Ik probeer altijd even stil in het hoekje te gaan zitten als ik een zéldzame aanval van opruimeritus voel opkomen… dat dáár nou nog geen antistoffen voor gevonden zijn;-)

  4. kakel zegt:

    Ah, nou komt de aap uit de mouw. De gemeenten liggen weer dwars. Jammer dat die geen begrip toont voor burgers en luistert naar hun personeel!
    Opruimeritus: meteen maar aanpakken die kans 😉
    Liefs Kakel

  5. minoesjka2 zegt:

    Het gevoel om je een minkukel te voelen bij dit soort instanties herken ik gelijk! En de gemeente doet erg zijn best om te zorgen dat jij dat gevoel vast houd 😦 Zo jammer, want we zijn het zeker niet!!

Geef een reactie

