Van die ik blijf er voor in de auto zitten muziek

Ken je dat, je rijdt in de auto, liefst ’s avonds het is donker overal en dan is er van zie heerlijk muziek op de radio, je komt thuis en denkt, ik blijf zitten, ik ga nog een stukje rijden zo heerlijk is die muziek.
En als je dan in huis dezelfde zender opzet dan klinkt het op een of andere manier anders dan in die beslotenheid van de auto of je er dan meer op kan focussen.
Ik heb of had dat wel regelmatig (heb geen auto meer).
Nu heb ik het ’s nachts nog wel eens als ik de radio aanzet, doe wat meer lichtjes uit, het is verder stil overal, hoor geen auto’s meer rijden, geen geluiden meer van buiten.
Zalig is dat.
Voor mij is muziek heel belangrijk, heb echt een smaak die enorm varieert en vind dus heel veel mooi.
Al gaat mijn voorkeur uit naar mooie Engelstalige teksten, vaak melodische muziek, muziek die mij ontroert en emoties bij me losmaakt.
Ook wel een aantal Nederlandse nummers die favoriet zijn, enkele Duitse nummers en ook wel heel wat Franstalige nummers.
En ik mag heel graag meezingen, dat doe ik dan maar niet ’s nachts maar als ik aan het werk ben overdag heb ik een map met Ann’s favorites die ik helemaal uit mijn hoofd ken en lekker mee loop te galmen.
Momenteel is op radio 5 de top 1000 Evergreens bezig en daar luister ik soms even naar.
Sommige nummers die ik lang niet gehoord heb en ook mooi vind en ik verbaas me er dan over hoeveel songs er zijn die ik voor een deel nog mee kan zingen en sommige zelfs nog helemaal.
Hoe groot is onze harde schijf wat dat betreft, ik zou het niet weten, hoeveel liedjes, songs ik eigenlijk ken of gedeelten er van nog.  Bij veel intro’s die ik hoor weet ik het meteen weer.
Hoewel ik zelf nooit meedoe met vaste uitdagingen op vaste dagen,dat is gewoon niets voor mij, komen er op zaterdag ook regelmatig onverwachte platen langs bij Marja om inderdaad even weer bij te zwijmelen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Van die ik blijf er voor in de auto zitten muziek

  1. Marja zegt:

    Ja, wij blijven ook wel eens in de auto zitten bij een mooi nummer. Muziek is en blijft bijzonder.

  2. staartje zegt:

    Dat van die auto herken ik! Ik ben slecht in namen. ik herken oude liedjes wel. Ook nieuwe muziek komt erbij ( Spinvis, Roosbeef, Chef’s special)

  3. rietepietz zegt:

    Nee, ik blijf er niét voor in de auto zitten.Heb trouwens meestal de regionale zender op , een praatje met een plaatje! Muziek heeft nu een minder grote plaats in m’n leven dan vroeger.
    Even stilte is óók heerlijk, liever dan muziek die me niet ligt..Wel herkenbaar dat veel muziek van vroeger zo mee gezongen kan worden;-)

  4. kakel zegt:

    Je auto is net een rijdende kleine huiskamer. Meestal zet ik onderweg een (gebrande) cd op. En dan heerlijk mee galmen. Thuis mag ik dat niet van mijn huisgenoten 😉
    Liefs kakel

  5. beauninoblog zegt:

    Eigenlijk luister ik alleen in de auto naar de radio. En ja, soms blijf ik even zitten. (Vaak ook omdat ik eerst wat tranen weg moet slikken, ook zoiets wat ik vaak alleen in de auto heb. Gek he? Zou het met de muziek te maken hebben? Haha)

Geef een reactie

