Letterhonger……..

Ik merk dat ik momenteel steeds vaker en meer ga schrijven. Niet alleen op mijn blogs maar ook gewoon in mijn dagboek maak ik hele verhalen en omschrijf ik mijn dagen zo uitgebreid als ik eigenlijk nog nooit gedaan heb.
Het is gewoon mijn ding momenteel nu even, misschien de lange avonden die er toe uitnodigen of gewoon een drang die vanuit binnen komt om te schrijven.
Gewoon dingen waarover ik na zit te denken, die gebeuren op een dag, ontmoetingen die ik met mensen heb die soms zo leuk en om over te schrijven zijn. En natuurlijk mijn stukken voor de krant.
Ik doe het met een gretigheid die ik nog herken van mezelf toen ik pas begon met het schrijven voor de krant en het aantal artikelen dat geplaatst werd eigenlijk onbeperkt was en ik overal naar toe ging en soms echt per week wel soms 10 of meer eigen items had.
Ergens ben ik wel blij dat voor zo’n hoeveelheid momenteel geen ruimte meer is hoewel ik deze week wel weer dicht in de buurt kom moet ik zeggen. Wat is het druk met van alles wat er weer georganiseerd wordt of gaat worden en ondernemers die een eigen bedrijf gaan beginnen.
Naast het schrijven ben ik ook weer begonnen met meer te lezen en neem ik een boek mee als ik een bakje ga doen bij de Hema en ga daar dan lekker een half uurtje of soms ook langer zitten lezen. Gek dat ik daar thuis nog steeds op een of andere manier me niet er toe kan zetten maar dat ik daar er wel de tijd en rust er voor neem.
Nou ja mijn gelezen boeken dit jaar zijn inmiddels al op 10 gekomen, voor echter lezers niet veel natuurlijk maar voor mij die de laatste jaren praktisch niets meer las wel veel weer en ik ga dat ook steeds fijner weer vinden.
Schrijven en lezen, ach er zijn mindere hobby’s denk ik dan maar.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Letterhonger……..

  1. Marja zegt:

    Lezen en schrijven zijn als in- en uitademen, dus van levensbelang.

  2. rietepietz zegt:

    Als jij nou lekker blijft schrijven blijf ik wel lezen;-)

  3. kakel zegt:

    Wij blijven jou wel lezen, dus spui maar raak!
    Ik zou niet meer willen en kunnen zonder schrijven/bloggen. Lezen al helemaal niet.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Het is en blijft een heerlijke bezigheid, dat schrijven. Wou dat ik er veel meer tijd voor had.

  5. Lenjef zegt:

    Ook brailleschrift

    schrijven verdrijft vanaf het eerste woord de tijd
    het verzet de zinnen
    van narren en vorstinnen
    in welke taal dan ook en dit zonder onderscheid

    Je hebt een gouden pen, Anneke.
    Lenjef

Geef een reactie

