Zit een vrouw bij de Hema

BladWeer een tijdje geleden een Hema verhaal. Vanmiddag heerlijk een eind wezen fietsen en daarna een bakje gaan doen. Er komt een mevrouw binnen, schat haar van mijn leeftijd, zo te zien in goede doen en haar spraak is daar bij aangepast, beetje type Rotary en bridge, geaffecteerde uitspraak.
bessen1Ze draagt een knalblauwe jas, een gifgroene broek en erbij en om jaloers op te zijn zulke leuke gympen met tijgerprint in dezelfde kleuren.
Niet echt een type van ik ga eens lekker bij de Hema een bakje doen maar meer iemand die ergens op een chique terrasje, maar natuurlijk is iedereen bij de Hema welkom.
blad verdordDoe maar wat warms zegt ze tegen de mevrouw achter het buffet. Doe maar soep. Dat mag u zelf opscheppen, antwoordt de buffetdame, er is tomatensoep en erwtensoep.
Op een manier alsof ze nooit gewend is om zelf haar soep op te scheppen vult ze de kom met tomatensoep, het soepbroodje dat er bijhoort in haar andere hand. Een dienblad heeft ze niet gepakt. BRaamblad
Wilt u nog wat drinken er bij vraagt de overijverige buffetdame, nee, nee zegt de vrouw geagiteerd al vast een hapje nemend van haar soepbroodje terwijl ze staat te praten wat ik dan weer niet echt ladylike vind.
Ze begint te drinken uit de soep met haar ene hand (zou ze nooit gehoord hebben van soeplepels of is de soep zo dun bij de Hema ) terwijl ze met haar andere hand gaat bellen. braamblad2Zo hard dat de hele Hema mee kan luisteren en ik geen moeite hoef te doen dit keer om een gesprek af te luisteren.
Hoe vond je het feest, vraag ze, wat vond je van Paulien, ik vond haar niet echt stralend er uit zien, misschien omdat het niet haar feestjes was.
En Nathaly dan, die deed het wel goed he, ze was echt een soort rustpunt. Ze maakte wel indruk, zo even stilstaan, daar hou ik wel van.
En Daan, die was toch niet vervelend tegen jou, dat ie bladerenbrutaal werd. Ach boeieeee zeg.
Hoe gaat het met jou en David eigenlijk. Wat !! Is ie niet geweest bij je, nou ik zou hem maar lekker in Antwerpen laten wonen in zijn eigen omgeving. Hij heeft je nou al verschillende keren teleurgesteld. Dan kan je beter naar Antwerpen gaan dat is ook een leuke stad.
De soep is blijkbaar niet zo heet, want al snel is ze klaar met haal maaltje, ruimt het nog wel netjes op en vertrekt weer.
Jammer ik had het gesprek Elzenkatjesnog wel even af willen luisteren.
Na afloop nog even heerlijk in het Loetbos lopen struinen met mijn camera. Ik wenste een Indian Summer tot aan de Kerstmis nou dat komt al aardig dicht in de buurt wat een geweldig mooie dag weer vandaag. Ik had het even nodig buiten zijn, fietsen en een uurtje wandelen.

Dit bericht werd geplaatst in Hemaverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Zit een vrouw bij de Hema

  1. Marja zegt:

    Zo leuk, mensen kijken.

  2. beauninoblog zegt:

    Je blijft je verbazen af en toe…

  3. Nannie zegt:

    Hema verhalen van jou lees ik zo graag

  4. rietepietz zegt:

    Nou dan heeft de dame duidelijk niét de erwtensoep genomen want die is véél te dik om te drinken, héérlijk en spotgoedkoop! Toevallig at ik donderdag met Marion de erwtensoep bij de HEMA en dat was héél lang geleden. Een prima kop soep mét roggebrood met spek voor € 2,50 en voor ons werd het nog ingeschept óók!

  5. kakel zegt:

    Wat ik op de pont heb, heb jij bij de Hema. De gewoonste zaak van de wereld 🙂 Heerlijk he, gesprekken afluisteren. Sommige mensen maken het de luisteraar ook zo makkelijk.

  6. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Gesprekken zijn altijd heerlijk om naar te luisteren!

  7. Ik geniet altijd zo van je Hema-verhalen! Je zou er best een bundeltje van kunnen maken!

  8. Rob Alberts zegt:

    Reizend in de trein zit ik graag in een stiltecoupe.
    De telefoongesprekken zijn daar jammer genoeg zo luid dat ik mij soms afvraag of de telefoon nog wel nodig is.

    De intieme onderwerpen die door de stiltecoupe klinken maken dat ik mij vaak beschaamd voel om mee te moeten luisteren.

    Ach, ik zal wel oud worden ……

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

