De soep wordt nooit………..

Paddensteolen1Ik weet het antwoord “zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend”.  Maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk opgefokt was door alle eerdere ervaringen bij de gemeente met het aanvragen van een uitkering.
Vanmorgen was ik “uitgenodigd” (weigeren mocht niet ) om een voorlichtingsbijeenkomst bij te wonen.
Nu paddenstoelen 4was het daar precies de vorige keer in dat gebouw dat alles helemaal mis ging dus ik zag er heel erg tegenop en dat is een understatement.
Mijn zus had wel aangeboden om met me mee te gaan en ook mijn zoon wilde wel mee, maar het was een bijeenkomst die 3 uur zou duren dus als ze er dan niet bij zouden mogen zijn zouden ze drie uur moeten wachten. Dat wilde ik ze niet aandoen en tenslotte ben ik een grote meid dus ik ging alleen.
Het afgelopen weekend gelukkig veel afleiding gehad en leuke dingen want sinds ik die uitnodiging had gekregen liep ik op de toppen van mijn zenuwen en alle doemscenario’s had ik al voor mezelf doorgenomen.
paddenstoelen4Gisterenavond heb ik zelfs nog een heel verslag zitten maken wat ik de afgelopen 2 1/2 jaar allemaal gedaan had. Hoe gek kan je zijn of worden.
Ik was natuurlijk vanmorgen veel te vroeg, ging daar in de kantine nog een bakje doen waar ik nog wat bekenden tegen kwam.
Gisteren was ik nog een tijd gaan fietsen in de polder, dat geeft me rust en afleiding en voor mezelf had ik besloten dat ik niet weer zo’n traject in zou gaan als dat ze toen voor me klaar hadden liggen. PaddenstoelHeb eindelijk deze zomer door veel te gaan fietsen een beetje mijn rust en acceptatie gevonden.
Maar ik had me zoals wel vaker gebeurd weer een keer voor niets zo druk gemaakt, althans zoals het er nu uitziet tenminste.
Wel moet ik de komende twee weken 10 sollicitaties gaan doen, inschrijven bij 5 uitzendbureaus en een berg papieren uitzoeken en meenemen voor een gesprek.
paddemsteolenflatAls ik na afloop (binnen 1 uur stond ik weer buiten !!) nog met een van de dames die de voorlichting gaven na staat te praten en ongeveer in korte lijnen mijn verhaal schetst zegt ze, als ik het zo hoor wat je nog doet en gezien je leeftijd en de arbeidsmarkt heb je al een aardig werktraject wat we willen voor iedereen willen. Had vorige week ook bij mijn ienieminie baantje uitbreiding van mijn uren gekregen.
Ik juich nog niet vooraf, soms vallen dingen toch weer tegen, maar het gaf me wel een goed gevoel.
Was vanmorgen de eerste 10 km gaan fietsen dus dat had ik terug weer, helemaal heerlijk was het vandaag weer in de polder. paddenstoelen 55Ik voelde me zo opgelucht en blij eigenlijk.
Thuis ging ik “even”op de bank liggen, sliep binnen 5 minuten en werd na 2 1/2 uur heel ontspannen weer wakker. Dat had ik even nodig gehad na die stressvolle dagen… En nu maar afwachten hoe het allemaal verder gaat. En de foto’s die zijn nog van mijn sessie gisteren want natuurlijk was ik ook nog even
in de paddenstoelen gedoken. 😉

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op De soep wordt nooit………..

  1. Corja zegt:

    Hopelijk loopt het allemaal goed af. Sterkte met alles en succes!
    Prachtige foto’s!

  2. Marja zegt:

    Ik ben blij dat alles is meegevallen.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Maar hoe smaakte nu die (paddenstoelen) soep?

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik zal je zeggen mijn ex ging een keer paddenstoelen zoeken om op te eten, ik heb niet meegedaan hoor. Niks voor mij hou het maar bij paddenstoelen uit de winkel en dat is wel lekker ;).

  4. Sterkte met de hele uitkering toestand, solliciteren, enz. Til er niet te zwaar aan, je bent actief genoeg en.. ik denk dat je een groot netwerk hebt! Bovendien schrijf je ook nog veel in je blog en voor de krant! Succes!

  5. kakel zegt:

    Voor de onderste foto moet je zelfs op je knieen gelegen hebben.
    Je bent zo goed bezig met solliciteren. Het verbaast me niets dat deskundigen er ook zo over denken!

  6. rietepietz zegt:

    Vervelend al die stress toestanden , maar je slaat je er toch prima doorheen! Gelukkig dat je er nu een beetje “goed gevoel” bij hebt !Maar je ziet aan de lange”tuk” toch wel dat stress uitputtend is .

  7. ria zegt:

    Het is erg wat er zich allemaal afspeelt. Hoe er met mensen wordt omgesprongen
    Succes Anneke . Ik geniet van de prachtige foto’s.

    Groetjes, Ria

  8. beauninoblog zegt:

    Vervelend gedoe allemaal. Ik hoop dat je snel wat leuks vindt.

  9. minoesjka2 zegt:

    O, wat kan ik me die stress goed voorstellen zeg!! Gelukkig dat het tot op heden meevalt, maar ik kan me voorstellen dat je pas echt gerust bent als de hele procedure achter de rug is. Succes met alle taken die ze je opgegeven hebben.

Geef een reactie

