Hebbedingetjes

GoodiebagsTwee weken geleden was hier een Welzijnsbeurs waar ik geweest ben.
Bij verschillende stands kreeg ik allerlei hebbedingetjes natuurlijk met reclame om hun bedrijf of instelling te promoten.
Nu val ik op kladblokjes en allerlei soorten opschrijfboekjes, waarom weet ik niet hoor want ik heb er gewoon stapels van, als ik die nog allemaal vol moet schrijven kan ik nog wel een poosje vooruit.
En op pennen, heb er zat, meer dan ik leeg kan schrijven maar kwam er toch na deze dag weer met een aantal nieuwe thuis.
Van de drugs- en alcoholpreventie van de gemeente krijg ik twee sleutelhangers, met het opschrift Blijf jezelf, blijf scherp. De ene sleutelhanger is zo zwaar dat je scheef gaat lopen als je hem aan je sleutelbos doet. De andere is een lampje met reflector. Scherp zal ik daar niet mee blijven want het lampje doet het echt niet, dus wat dat betreft schiet dat aan zijn doel voorbij.
Twee buisjes met kleine pepermuntjes, een hoesje met pleisters, een paar tassen, een luchtje en een grote stapel folders die linea recta weer de papierdoos in verdwijnen. Een sleutelhanger die ik krijg ben ik wel blij mee moet ik zeggen. Ook daar zit een lampje in die het nog doet ook en er zit een plastic rondje in dat ik als muntje in een karretje van de supermarkt kan gebruiken. Multifunctioneel dus en ik doe hem aan mijn sleutelbos.
blijf scherp alcohol controleAls ik mijn fiets in de schuur heb gezet moet ik in het donker de deur weer op slot doen, dat ging meestal op gevoel en daarna nog langs de donkere vijver lopen naar mijn huis toe. Het is altijd nog wel goed gegaan maar het is een makkelijk ding om even te gebruiken en ik hoef ook nooit meer te zoeken naar een muntje voor in de karretjes.
Soms vraag ik me af waarom pak ik die rotzooi nou eigenlijk aan, een beetje nieuwsgierigheid, hebberigheid, graaizucht ach ja ben ook maar een mens toch en een paar dan die tassen komen toch altijd goed van pas.
En ik ben nou eenmaal een mens van kortingsbonnen en koopjes, een tweede natuur van me geworden.
Zo als toen ik pas een nieuwe jas kocht, mijn zus vond hem zo leuk dat ze ook wel zoiets wilde, niet dezelfde dat zou ik weer niet leuk vinden. We gaan naar dezelfde winkel waar ik mijn jas een dag eerder gekocht heb.  De verkoopster komt naar haar toe als ze bij de jassen aan het kijken is en zegt vanaf vandaag krijg je als je een klantenkaart hebt 20 % korting.
Zo zeg ik dat is ook lullig, ik heb hier gisteren net een nieuwe jas gekocht en kreeg het niet.
Heeft u de bon nog vraagt de mevrouw, ja zeg ik, neem hem maar mee zegt ze dan krijgt u die korting ook nog. En ik kreeg het ook netjes terug super leuk natuurlijk, dat was toch een vraag waard. En voor mij weer een aantal gratis koppen cappuccino bij de overbuurman de Hema.
Ik moet zeggen ook zonder korting is die jas zijn geld dik en dik waard, heb zeldenKerstkind zo’n heerlijk jas gekocht die ik met zoveel plezier draag.
En of het met de tekst Blijf jezelf, blijf scherp, vanavond zal lukken weet ik ook niet, zag vandaag een fles waarop stond dat ie voor mij bestemd was dus die maak ik vanavond maar soldaat, het is er weer voor.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Hebbedingetjes

  1. Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven over verzamelingen sparen, heel herkenbaar!
    Het lijkt mij een klus om elke dag maar weer iets zinvols te publiceren.
    Al de verhalen kunnen stimulerend werken.
    Hartelijke groetjes,

    • gewoonanneke zegt:

      Eigenlijk kom ik iedere dag wel iets tegen waarover ik wil schrijven soms meerdere dingen of komen er dingen in mijn hoofd op. Dus wat dat betreft stof genoeg om over te schrijven en het is niet allemaal zinvol hoor, hoeft ook niet toch.

  2. Marja zegt:

    Leuke frutsels hoor.

  3. rietepietz zegt:

    Ondanks dat ik veel minder van “de frutsels” ben kom ik toch ook af en toe dat soort zooi in m’n tas tegen, zelfs een BOB sleutelhanger die me veel te groot is om te gebruiken.
    Klantenkaarten neem ik alleen als ze anoniem zijn.

  4. minoesjka2 zegt:

    O, ik neem ook altijd van die frutsel mee …….. en ja, ik kan ze zelf ook met gemak uitdelen, als je kijkt naar mijn verzameling.
    Alleen die buisjes met pepermunt gaan bij mij altijd op, zo makkelijk in je handtas 🙂

Geef een reactie

