Grijze dagen

musjeHet lijken wel de donkere dagen voor Kerstmis zei mijn moeder gisteren en ze had wel een beetje gelijk. Echt twee grijze dagen, vroeg het licht aan, ach we hebben al zoveel mooie dagen gehad en zo te zien de komende week wordt het weer zonnig dus we doen het er maar mee.
Gisteren toch nog 25 km gefietst een beetje zigzaggend tussen de buien door alleenMusje13 op weg naar huis nog natgeregend, maar dat vind ik niet zo erg.  Even naar mijn moeder geweest en boodschappen gedaan.
Trouwens het viel me wel op dat toen ik binnen zat en naar de druppels op de ramen keek het erger leek als toen ik gewoon er in aan het fietsen was. Eigenlijk vond ik het nog wel lekker ook.
musje7Had een heel rustig weekend, geen afspraken gemaakt met iemand, lekker twee dagen achter elkaar uitgeslapen tot een uur of 10. Wat wasjes gedraaid, wat gestreken, boodschappen gedaan alles op mijn gemakkie als ik zin had. Wat heerlijk eigenlijk. Ook een keer geen weekendverhalen voor de krant, een uitzondering de laatste weken was het iedere zondag nog wel prijs.
Vandaag dacht ik dat het wel een saaie dag zou worden, het regende vandaag wel te veel om te gaan fietsen naar mijn moeder.
musje1Vanmorgen even met een digivriend gepraat, niet zo lang want mijn schoonzusje uit Australië kwam op Skype en even met haar zitten praten. Achteraf bedacht ik wel niet zo aardig om dat andere gesprek zo opeens af te kappen. Berouw komt na de zonde. 😉 En hij had het toch druk zei hij dus haha. Kan ik niet de schuld krijgen dat ik hem opgehouden heb om zijn werkzaamheden te doen.
musjes4Had wat vogelvoer in de tuin gegooid en opgehangen het was een drukte van belang. In mijn keuken maakte ik met mijn gordijnen een “schuilhut” en heb wel meer dan een uur foto’s zitten maken. Zo leuk om te kijken en op de foto te zetten. Genieten hoor.
Daarna belde mijn zusje of ze een bakje kon komen doen met vriend, gezellie musje11natuurlijk en toen zij er waren kwamen ook mijn zoon en zijn vriendin nog langs. Ze waren bij een winterfair geweest in een tuincentrum en hadden een klein uiltje voor me gekocht voor in de kerstboom en kwamen die even langs brengen.
Schoondochter ging meteen zelf koffie zetten, heerlijk een keer zo verwend te worden en zo werd het onverwacht een heel gezellige middag.
musToen ze alle vier ongeveer weggingen voor het eten had ik wel een gek dubbel gevoel, leuk dat ze geweest waren en toch voelde ik me opeens weer heel alleen. Stom maar ja, dat mag ook.
En opeens snap ik het ook als mijn moeder altijd zegt dat ze moeite heeft als we dan weer weggaan en ze weer alleen is.
Maar net als zij heb ook ik echt niet te klagen hoor. Count my blessings en dit weekend was voor mij dus een heerlijk rustig maar ook gezellig weekend.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Grijze dagen

  1. Marja zegt:

    Zo worden die dagen spelenderwijs opgevuld. Zelfs jouw rustige dagen vind ik behoorlijk druk. 😉

  2. kakel zegt:

    Gisteren was het helemaal bar en boos. Ik zat om half 4 de krant te lezen, en besloot maar het licht boven de tafel aan te doen. Half 4!
    Wat brengen die vogellekkernijen toch altijd weer hun geld op 🙂

  3. MichielZiet zegt:

    Ondanks dat het gevoel weemoedig is, is het ook een goed gevoel. Je hebt je naasten lief en dat voel je als ze weer vertrekken.

  4. rietepietz zegt:

    Ook hier twee dagen miezerig regenweer die we ongeveer zoals jij ingevuld hebben.
    Lijkt me inderdaad ineens even héél stil als na zo’n gezellige drukte iedereen weer is opgestapt.
    Zelfs wij merken dat al en wij zijn (gelukkig) nog samen en dan kun je nog even na kletsen.

  5. Nannie zegt:

    Wat een plezierig verslag van je dagen Anneke. Je slaat je er goed door heen hoor.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je, gaat goed hoor haha soms zijn een paar van die grijze dagen ook wel eens goed om wat nuttige dingen in huis te doen anders vlieg ik toch weer snel wel even op de fiets de polder in.

  6. staartje zegt:

    Het zijn inderdaad heel donkere dagen.ik had ook zo’n weekend. hebbedingetjes gekocht, kaarsjes aan, klaar

  7. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ja, dat kan ik me wel voorstellen hoor Anneke. De foto’s zijn in elk geval prachtig.

Geef een reactie

