Verkiezingen

UitslagVanavond een keer een verkiezingsavond bijgewoond. Ik moet zeggen de strategie van onze krant is wel we doen niet aan politiek.
Maar goed dit keer waren er verkiezingen voor de nieuwe gemeente Krimpenerwaard en ik vond eigenlijk wel dat ik daar wat over mocht schrijven.
Trouwens ook al zou ik er niet over schrijven vond ik het wel eens leuk om zo’n verkiezingsavond bij te wonen.
Eigenlijk heb ik dat nooit gedaan bij verkiezingen door de opvatting van onze krant.
Dus of ze mijn artikel wel of niet plaatsen maakt me dan niet zo heel veel uit.
Het was een heel gezellige avond in een partycentrum in ons dorp, met gratis drankjes en hapjes. šŸ˜‰
In groepjes stonden de partijen bij elkaar en de burgemeester van onze gemeente was de gastvrouw die de uitslagen bekend maakte.
Drie rondes uitslagen waren er, Ā om de spanning ook een beetje op te voeren.
Menno Tamming, ik kende hem nog van radio Rijnmond waar hij samen met Hans van Vliet legendarische radioprogramma’s maakte waar ik altijd naar luisterde en zelfs ook nog twee keer live in de uitzending ben geweest, was de gespreksleider.
Veel bekenden natuurlijk en veel onbekende politici uit anders gemeenten maar ik ben hier en daar even een praatje gaan maken.
Al snel bleek dat de lokale partijen hetĀ heel beter deden dan de landelijke partijen en ook de drie christelijke partijen hadden het slim gedaan door een samenwerkingsverband aan te gaan waardoor de restzetel een extra stoel in de gemeenteraad opleverde.
Verliezers en winnaars, zo gaat het altijd natuurlijk bij verkiezingen, teleurstellingĀ en blijdschap, het was er allemaal vanavond.
Leuk om eens mee te maken en nu maar afwachten wat ze van al de beloftes waar gaan maken in de toekomst.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Verkiezingen

  1. staartje zegt:

    Bijzonder om de verkiezingen NIET te verslaan… Een krant geeft toch informatie….. Vroeger ging ik weleens. Nu luister/kijk ik thuis.

  2. kakel zegt:

    Ik heb ook gestemd! Nu idd wachten wat er allemaal van terechtkomt. Maar de gemiddelde burger zal alles wat de politiek betreft niet met een korrel maar met een kilo zout nemen…

  3. Lenjef zegt:

    Verkiezingsbeloftesā€¦

    tussen beloven en doen
    ligt meestal vlug
    een wankele brug
    wegens gebrek aan poen

    Lenjef šŸ™‚

  4. rietepietz zegt:

    Dat laat zich raden denk ik, niet Ɣl te veel! Ik hoop voor jou dat ze toch een stukje van je plaatsen in dit bijzondere geval!

Geef een reactie

