Ze moeten het nog leren……..

Vanmorgen Kauwging ik naar mijn zus al vroeg op pad, samen nog langs mijn moeder, gezellig lunchen, boodschappen doen  en eigenlijk helemaal benieuwd fietste ik zo ongeveer twee uur weer naar huis toe.
Ik dacht, voorzichtig de tuin in gaan om al de vogeltjes niet te storen in mijn mooie vogelrestaurant.
Het was niet nodig, er zat gewoon geen vogeltje in de tuin.
Op het dak bij de buren zaten drie kauwen strategisch opgesteld, ik verdacht ze er van dat ze alle vogels die mijn restaurant roodborstjes 1wilden bezoeken tegenhielden of valse voorlichting door twitterden dat het niet betrouwbaar is daar.
En dat alleen maar omdat ze er zelf niet bij kunnen komen, de ratten………
Hmm dat viel me wel even tegen en stiekem keek ik regelmatig even door het raam maar niets hoor, geen vogeltje te zien, al het lekkere eten hangt er nog onaangeroerd in.
Nog even wat verzinnen er op. Misschien een paar takken er doorsteken dat het er wat meer als een boom uitziet en ze makkelijker kunnen zitten.
meesjes wachten op hekZe kijken waarschijnlijk nog even de kat uit de boom. 😉
Wacht maar denk ik, als het echt winter wordt en koud dan willen jullie wel, denkend aan het wat koudere weer dat het weekend er aan komt.
Dus ik geef het nog niet. Ze moeten het gewoon nog leren.
En als dat lukt dan ga ik zitten grijnzen naar de kauwen, lekker puh……..

Dit bericht werd geplaatst in Tuin. Bookmark de permalink .

3 reacties op Ze moeten het nog leren……..

  1. beauninoblog zegt:

    Als ze honger hebben komen ze inderdaad vast vanzelf. Die tak we doorheen is een goed idee.
    Wat een schattig egeltje trouwens.

  2. rietepietz zegt:

    Geen gek idee die takken erdoorheen steken, zal ook leuk staan. Maar het lijkt me voor vogeltjes toch wel even iets om je bij te bedenken als je door krappe gaatjes moet kruipen;-)

  3. kakel zegt:

    Je hebt het heel creatief opgelost! De kleine vogeltjes zullen je dankbaar zijn. Mooi hè, roodborstjes?
    Liefs Kakel

Geef een reactie

