Beetje meedenken ?? Misschien teveel gevraagd ?

Soms kan ik me echt verbazen over mensen en instanties zoals vandaag weer door de KvK waar we als Stichting ingeschreven staan.
Ik had een aantal wijzigingen doorgegeven, een vracht werk om te doen, per bestuurslid een formulier invullen, van iedereen een kopie ID bewijs en handtekening.
Nou daar kan ik dan nog mee leven.
Een van de nieuwe bestuursleden is een jongedame zal ik maar zeggen van 17 jaar oud, heel enthousiast en ze wilde graag in ons bestuur.
De jeugd heeft de toekomst dus werd ze gekozen. Ze had een kopie van de ID kaart ingeleverd en het formulier getekend. Alleen toen ze haar ID kaart kreeg was ze 13 jaar en nu is ze 17 en in die tijd heeft ze een meer volwassen handtekening gekregen.
Alles kreeg ik teruggestuurd, handtekeningen kloppen niet met elkaar.
Even opbellen dacht ik maar ik voelde me toch wel redelijk geïrriteerd, waarom komen ze daar niet op het idee dat zo’n meisje in de loop der jaren haar handtekening wijzigt denken die mensen niet mee.
Nou ja ze snapte het wel maar toch moest ik opnieuw weer een ander toelichtingsformulier nu invullen, weer laten ondertekenen door de voorzitter die daarvoor weer uit Rotterdam moest komen en weer de hele stapel opsturen en opnieuw portokosten.
Pff ik word hier soms zo ontzettend moe van zeg.
Maar goed het zal wel banen scheppen al dat extra werk wat ze verzinnen. (behalve voor mij dan )
Twee weken geleden werd ik gebeld door een mevrouw die moet beoordelen of mijn moeder recht heeft op incontinentiemateriaal.
Na echt heel veel ellende op dat gebied heeft ze eindelijk iets gevonden waar ze blij mee is, wat goed werkt. De mevrouw vertelde dat ze 2x per dag dat materiaal mag gebruiken.
Dat vond ik al relatief weinig maar goed het materiaal schijnt zo te zijn dat het voldoende is.
Afgelopen zaterdag werd ik gebeld door de apotheek van mijn moeder dat ze nog maar recht heeft van de verzekering op 1 verschoning per dag.  Ik was echt woedend, ik ga niet in details treden maar ik weet dat mijn moeder heel veel pijn gehad heeft doordat haar huid aangetast was door verkeerd materiaal. Nu is alles onder controle en heeft ze geen last meer en nu krijg je dit. Weer allemaal ellende.
Ik snap dat de mevrouw van de apotheek er niets aan kan doen, zij was echt welwillend, ging de beoordeling helemaal aanpassen zodat ze in de zwaarste categorie zou komen maar ook dat lukte haar niet.  Alle criteria die zij mocht handhaven brachten haar nog steeds op 1 verschoning per dag.  Dat wordt even een robbertje vechten met de zorgverzekering, ik vind het echt geen manier van doen.  Ze willen mensen toch zo graag zelfstandig laten wonen. Dat doet mijn moeder nog met allerlei hulp van familie, buren en de zorg.
Zou ze naar een verzorgingstehuis gaan dan krijgt ze wel wat ze nodig heeft want dan valt ze onder een andere verzekering. Dat het misschien wel 4x zo duur is als dat incontinentie product daar wordt dan weer niet naar gekeken.
Snappen jullie het nog, ik niet. Mensen zijn gewoon gek geworden van regeltjes en voorschriften en indicatieformulieren.  Wel vertelde de mevrouw van de apotheek met naam en toenaam de verzekering die het nog wel vergoed.
Moet ik nu overstappen van verzekering om haar hiervoor wel in aanmerking te laten komen, als het zo is doe ik het gewoon.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Beetje meedenken ?? Misschien teveel gevraagd ?

  1. Corja zegt:

    Eén verschoning per dag? Zijn ze nou helemaal gek geworden? Ik kan er niet meer bij hoor, bij dit ‘beleid’. Vreselijk voor je moeder! Ik zou overstappen, als ik jou was.

  2. Marja zegt:

    Te triest voor woorden en koren op de molen van manlief. Hij is al witheet over alle blunders in de zorg.

  3. staartje zegt:

    Knettergek zijn ze / we geworden. Oh wat zou ik die heren graag in een verschoning stoppen! Stelletje€&@;:%$}#% PIEPzooi

  4. staartje zegt:

    En van die formulieren en ID kaarten is ook idioot. we plakken van regelzooi aan elkaar

  5. beauninoblog zegt:

    Vreselijk Anneke. Adem in, adem uit en overstappen. Zennn…

  6. rietepietz zegt:

    Zelfs 2 verschoningen per dag vind ik weinig, wat zou ik graag de opstellers van dit soort regeltjes zélf in incontinent zien worden, en dan maar 1 verschoning per dag! Overstappen zal trouwens óók wel weer problemen geven want maatschappijen zitten niét te wachten op oude patiënten.

  7. kakel zegt:

    Eén verschoning per dag?! Dat is toch van de idiote. Twee vind ik zelfs al te weinig. Wij mogen geen vaatdoekjes op onze aanrecht leggen, maar wel onze moeder in haar eigen vuil laten lopen? Hier kan ik me echt pissig om maken. “Ze” lijken te vergeten dat het hier om MENSEN gaat!
    Als overstappen de oplossing is, zou ik dat zéker doen.
    Liefs Kakel

  8. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Dit valt allang niet meer uit te leggen aan de gewone burger – één verschoning per dag. Je kunt in dit land ondertussen beter een hond of buidelrat dan oudere zijn. Schandalig.

  9. gewoonanneke zegt:

    Dank voor alle reacties. Ik ben er nog mee bezig. Ik vind het ook schandalig dat het allemaal zo moet. En heb vaak bewondering voor mijn moeder die zo positief alles maar bekijkt. Ben bang dat ik niet zo zal zijn als ik ouder ben of misschien ook wel.

Geef een reactie

