Een duizend dingen dag……

To do lijstGisteren was het hier een grijze en grauwe dag, mijn agenda was leeg en ik had heel weinig eigen stukken voor de krant dus een “vrije” dag voor me.
Nou ja vrij is een betrekkelijk begrip voor mij want ik had nog een lijstje to do dingen en in bed begon ik al met het bestellen van medicijnen. Mijn eerste klusje voor de dag.
Na heerlijk op mijn gemakkie en uitgebreid gebadderd te hebben met scrubben met zeezout, inwrijven met olie, je moet jezelf ook zo nu en dan eens verwennen, rustig zitten ontbijten en wat mailtjes zitten lezen.
Daarna mijn andere klusjes af gaan werken, een schema voor iemand maken, foto’s uitzoeken, foto’s wegbrengen die ik iemand beloofd had, lege flessen wegbrengen, boodschappen doen.
Afspraken maken, mailtjes beantwoorden.
Ik moet wat opzoeken in een laatje en zie dat alles weer door elkaar ligt en begin met opruimen, in korte tijd heb ik alle laatjes van de kast even onder handen genomen. Twee laatjes die al lang niet makkelijk meer opengingen even gemaakt en opnieuw gelijmd.
Mijn kamer,keuken en bijkeuken even stofzuigen en dan is het al weer tijd om eten te gaan koken.
Heerlijk zo’n dag om al die kleine klusjes te doen, het ruimt in huis op maar ook in mijn hoofd dat ik die dingen allemaal kan vergeten.
Meestal “vlucht” ik op zulke dagen nog wel even weg op de fiets maar ook dat heb ik dit keer eens niet gedaan. De Hema heeft de laatste weken een dalende omzet want ben er nog maar weinig geweest haha.
’s Avonds al mijn mailtjes voor de krant lezen, bewerken en doorsturen, twee eigen stukken schrijven, mijn blogs en weer eens een keer op tijd naar bed (voor mij is dat half 12 of zo). verkouden
Niet dat ik kan slapen, heb hoofdpijn en lig klaar wakker tot een uur of twee. Een voorbode van een flinke verkoudheid want vanmorgen begon ik meteen te kniezen en proesten, spierpijn en een heel zere keel.
Vanmiddag dus heel de middag liggen slapen op de bank, hoop dat het niet erger wordt dan nu want heb een druk weekje voor de boeg.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Een duizend dingen dag……

  1. beauninoblog zegt:

    Beterschap hoor, het is nog niet eens zo lang geleden dat je ziek was toch? Balen.

  2. Beterschap Anneke. Hopelijk ben je snel weer de oude.

  3. Nannie zegt:

    Van harte beterschap Anneke

  4. kakel zegt:

    Ik hoop dat je gezondheid weer snel opgekikkerd is. Houd de moed erin!
    Liefs en beterschap,
    Kakel

  5. rietepietz zegt:

    Beterschap dan maar, gelukkig lig je dan toch in een opgeruimd huis;-)

  6. gewoonanneke zegt:

    @allemaal dank voor alle goede wensen. Zo erg ziek ben ik niet hoor, gewoon flink verkouden met alles wat daarbij hoort zoals spierpijn, keelpijn, moe enz.

Geef een reactie

