Archief: Oké

Heb nu al twee en een halve dag niemand (behalve digitaal of via sms) gesproken en daar kan ik slecht tegen dus morgen ga ik koud of niet koud lekker weer naar buiten toe.
Voel me gelukkig weer wat beter en loop gewoon een beetje tegen de muren op.
Aan de andere kant waren het ook wel nuttige dagen want ik heb veel administratieve dingen eens afgehandeld, dagboek bijgewerkt waarbij ik ongeveer een hartverzakking even kreeg omdat ik dacht dat ik de laatste twee maanden opeens kwijt was en mijn back-up zo lang geleden gemaakt was. Stom dat moet ik gewoon vaker doen.  Het viel gelukkig allemaal mee en heb meteen maar weer een back-up gemaakt.
Vandaag wilde ik wel weg maar ik vond het zo koud en voelde me toch nog wel een beetje zwabberig dus toch maar even niet gedaan.
Aanstaande donderdag krijg ik een persoonlijk gesprek bij de gemeente en ik moest een vracht papieren daarvoor opzoeken en meenemen.
Nu ben ik met veel dingen een chaoot maar mijn archief is picobello in orde dus het was een kwestie van lijstje afwerken, aanvinken, kopieën maken en alles weer in een mapje doen.
Het geeft me wel een rustig gevoel dat ik het eens een keer al 3 dagen voordat het echt moet in orde heb. Nog een telefoontje plegen en dan is het allemaal klaar. Ben heel benieuwd.
Ik krijg van het UWV een mailtje “Welkom bij het UWV, u heeft een WW uitkering aangevraagd” . Ach ik verbaas me nergens meer om. Als je gedeeltelijk gaat werken krijg je weken later pas je uitkering.  Hoezo stimuleren dat mensen ook kleine baantjes aannemen?
Als ze een brief sturen dat je WW gaat stoppen, stoppen ze ook meteen je uitkering, sluiten de mogelijkheid af om je sollicitaties door te geven.
Soms vraag ik me af wat voor mensen daar werken hoor, denken die niet na, doen ze alles gedachteloos. Werken de systemen niet goed. Geen flauw idee. Ben wel benieuwd hoe alles bij de gemeente zal gaan,  dus best wel even spannend.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Archief: Oké

  1. Marja zegt:

    Ja, lang leve de bureaucratie. Succes!

  2. Plien zegt:

    Succes en tja…. UWV… kan het niet leuker maken!

  3. kakel zegt:

    Erg toch, al die bureaucratie. Alles en iedereen werkt langs elkaar heen. Ik vraag me ook wat voor mensen bij het UWV werken. Ik lees alleen maar negatieve verhalen in Blogland over ze. Ze zouden die mensen een cursus moeten geven in kamerplanten verzorgen. Als ze dat onder de knie hebben mogen ze door naar de volgende ronde, tot ze uiteindelijk geschikt zijn om mensen te mogen helpen 🙂 Maar je pakt het goed op, Anneke. Tel vooral de positieve dingen en dat doe je uitstekend.
    Liefs Kakel

  4. ria zegt:

    hier regent het ook klachten over het UWV. Ik neem mijn petje voor je af Anneke .
    groetjes, Ria

  5. rietepietz zegt:

    In ieder geval heb jij je zaakjes op orde, nou zij nog! Ik hoop voor jou dat men voor de verandering eens snel en efficiënt wil werken. In ieder geval succes!

Geef een reactie

