December sentiment

KerstahoyIk heb het deze maand ook hoor een beetje sentimenteel, soms tranen die heel dicht aan de oppervlakte zitten en bij het ontroerendst verhaal of muziek naar buiten komen. Niet dat ik nou zo’n huilebalk ben maar soms kan het ook geen kwaad om emoties even de vrije teugel te geven. Het kan ook aardig opluchten.
Ook een maand van verrassingen, mensen willen leuke dingen voor elkaar doen.
Zo belde mijn zoon vorige week of ik aanstaande zondag wat te doen had.  Ik zei nee, niets bijzonders. Ik heb kaartjes voor de Kerst Ahoy zei hij, ga je mee dan. Nou heel leuk natuurlijk om daar naar toe te gaan. Heb er zin in.
En vanavond werd ik opgebeld door een man,  hij zei zijn naam niet, hoor je niet wie ik ben, zei hij. Er ging geen lampje branden bij me. Misschien niet heel aardig van me tot hij zijn woonplaats zei. Opeen wist ik het weer. Een man waar ik ook een keer een date mee heb gehad jaren geleden al moet ik zeggen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens sporadisch contact via de computer gehad de afgelopen jaren maar verder ook niet.
Ik wil je een aardigheidje sturen zei hij maar ik ben je adres kwijtgeraakt.
“Geen bombrief toch” vraag ik half lachend. Je weet het maar nooit tenslotte wat voor gevoel hij overgehouden heeft aan die date haha.
verrassingNou ja ik geef hem mijn adres en we zitten zo nog even te praten hoe het gaat en hoe het leven de laatste tijd verlopen is. Goh dat je me nog kent na al die tijd, zei ik tegen hem.
Ik ben je nooit vergeten zei hij en heel stiekem vond ik dat wel leuk om te horen hoewel het destijds bij een ontmoeting is gebleven. En zo wilde ik het ook maar houden. 😉
Toch wel even leuk, ben nu ook wel heel benieuwd wat hij me toe gaat sturen. Het kon niet door de brievenbus zei hij, het is een pakketje.  Nou ja spannend spannend.

Nog even terugkomend op mijn UWV soap.
Vandaag werd ik dus weer gebeld dat ik per ongeluk opnieuw aangemeld was. U hoeft geen vervolguitkering zeker zei de mevrouw. (Ze hebben me zelf een brief gestuurd waarin stond hoe ik dat moest doen en ben daar geweest om formulieren op te halen om dit te doen). Tenslotte bent u gehuwd.
Ik ben niet gehuwd zei ik, nou u staat anders bij ons in het systeem dat u gehuwd bent.
Nou zei ik, dat snap ik helemaal niet want ik heb gewoon 2 1/2 jaar post gekregen op mijn eigen naam en nu ben ik opeens weer gehuwd.
Zal ik het meteen veranderen zei ze, mijn opmerking negerend alsof ik uit mijn nek klets, hoe wilt u in het systeem staan, gescheiden of alleenstaande. Even krijg ik de neiging om te zeggen wedugetrouwdwe maar ik ga er maar niet de gek mee steken.  Zoveel onbenul is zowel triest als om te lachen.
En nu maar afwachten of ik mijn afrekening en vakantiegeld nog krijg van de laatste weken, ben heel benieuwd maar heb er weinig vertrouwen meer in na de laatste weken.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op December sentiment

  1. Marja zegt:

    Wat een bende is het daar. Jemig.

  2. Plien zegt:

    Hihi, blijkbaar heb je zooooo denderend indruk op die man gemaakt 🙂 Wat lief van jouw zoon. En tja… praat maar niet over UWV!

  3. beauninoblog zegt:

    Je zou ze toch zo achter hun bureau vandaan sleuren….Gelukkig dat er ook nog af en toe leuke dingen gebeuren. Je Hebt Sjanssss!! (ben dol op romantiek). Hoe zit het met die leuke buschauffeur? Heb je hem nog wel eens gezien?

  4. Lenjef zegt:

    Bron van oogvocht

    het korte leven is niet eerlijk en bovendien voor velen keihard
    heel vaak bron van onbedwingbaar oogvocht
    gevoelens die niet kunnen worden omgekocht
    misschien zijn emoties de bouwstenen van een menselijk hart

    Hopelijk komt het allemaal snel in orde, Anneke!
    Lenjef

  5. rietepietz zegt:

    Misschien stuurt de man zichzélf als pakketje voor een kerstdiner;-)
    Wat een stoethaspels zijn dat bij de UWV maar helaas sinds we computer hebben maken die “alle fouten” en men vergeet dat alle gegevens natuurlijk door mensen ongevoerd worden.
    . In Henk z’n dossier bij onze huisarts stond een operatie uit 2001 vermeld in 2011 écht slordig!

  6. kakel zegt:

    Sjonge, jonge, daar moet je toch de groeten van hebben! Stelletje sukkels daar… Ik ben blij dat jij de kaas niet van je brood laat eten.
    Liefs Kakel

Geef een reactie

