Sinterkerst…

Al jarenlang en tot mijn spijt
Lijkt Sinterklaas de weg wel kwijt
Althans het is al heel veel jaren geleed
Dat hij met Piet mijn deur aandeed
Toch had ik stiekem bij de openhaard
Twee schoenen van mijn kind en lief geschaard
Wat schets mijn grote verwondering
Terwijl ik even boven was kwamen er twee cadeautjes in
Beste Sinterklaas en Piet
Dan snap ik dan weer niet
Waarom ook niet als was het maar een kleinigheid
Iets waarmee u mij zou hebben verblijd
Meteen heeft u voor mij helemaal afgedaan
En ben maar met de kerstboom aan de slag gegaan
De ballen, lichtjes en slingers van de zolder gepakt
En uw Amerikaanse concullega uit de zak
Wat staat het allemaal weer vrolijk al die lichtjes
Ik begin spontaan weer aan gedichtjes
Het bloed kruipt nou eenmaal waar het niet kan gaan
En de Sinterklaastraditie mag ook niet vergaan
Dus Sinterklaas denk volgend jaar eens een keer
Waar woonde die Anneke ook al weer.
Want ondanks als die jaren van de weg kwijt zijn
Heb ik geen last van chagrijn
Kom volgend jaar gewoon maar bij mij aan
Ik zorg dan dat de koffie, boterletter en speculaas voor u klaar staan.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Sinterkerst…

  1. beaunino zegt:

    Tja, die Sinterklaas avondjes van vroeger, die waren het leukst. Wat maakten we er vroeger thuis een werk van, mijn moeder, mijnmuseum en ik. Maar dat is geweest.
    Sint rijdt ook al een paar jaar mijn huisje voorbij hoor…
    Verheug me nu al op mijn 7 kleinkinderen;-))

  2. staartje zegt:

    Hahaha een hint. Kerst vind ik nog steeds kerst en Sint sint. Ik houd van Sint. Ik denk een van de mooiste feesten. Kerst is heerlijk met lichtjes en sterren. De kerstman mag van mij Nederland overslaan. Weg met dat gehohohoho en Amerikaanse gedoe. Mijn adventisten hangt al, nu nog een boompje (wel een echte)

  3. rietepietz zegt:

    Toon Hermans zei al dat hij de Sint
    gewoon een heel naar mannetje vindt
    zo jammer toch, dat onderscheid
    hij de één wel met een pakje verblijdt
    en aardige meisjes zoals onze anneke
    krijgt niéts van dat vervelende manneke.
    misschien , maar nu speculeer ik louter
    iets onder “de boom”,van die kerstkabouter?

  4. Lenjef zegt:

    Sinterklaas kapoentje leg wat in mijn schoentje ♪♫♪♫

    na dit enorm mooie gedicht
    ben ik er zeker van
    dat de heilige man
    weet waar jouw briefje ligt

    Lenjef 😉

Geef een reactie

