Ik weet het nu zeker: Hij bestaat

Ik ben een ongelovige Thomas geworden maar ik kan het met Sinterklaas toch nooit laten of een gedicht voor iemand te maken of iets kleins en onverwachts te kopen zoals ook dit jaar voor mijn kinderen (zoon en lief) en voor mijn zusje die er altijd voor mij is.
Toen zoonlief nog Sinterklaas met vrienden vierde kwamen ze vaak naar mij toe en maakte ik de gedichten voor allemaal.
Het enige wat ik wilde weten, voor wie, wat zit er in en wat voor iemand is het waar het voor bestemd is.
Dan mochten (moesten) ze maar naar mijn zoon zijn kamer gaan zodat ik in stilte even een aantal gedichten uit mijn mouw kon schudden.  Het blijft gewoon leuk. En zeker het gedicht dat ik ooit maakte voor de schoonmoeder van een vriend van mijn zoon maakte blijkbaar indruk want de jongen maakte een goeie beurt bij haar.  Zij was stewardess en dat was een mooi punt om er een sprankelend gedicht over te maken.
Later leerde ik haar kennen, toen ik de bruiloft fotografeerde, en wist ik dat ik het destijds nog wel wat scherper had mogen maken. ;).
Maar goed dit terzijde. Dat gedichtje van gisteren had ik ook op FB gezet en ik kreeg meteen al leuke reacties. Onder andere van mijn schoondochter die vertelde dat er bij haar thuis nog een niet uitgepakte volle schoen stond. (Morgen ga ik er naar toe, spannend en leuk natuurlijk)
Vanavond zat ik in de kamer beetje tv te kijken en hoorde ik de brievenbus.
De kerst- en nieuwjaarskaarten komen al weer binnen dus ik dacht, weer een kaart en liep naar de gang toe.
Tot mijn verrassing lag er een Chocoladeletterchocoladeletter op de mat met daarbij een briefje van Sinterklaas.
Lieve mevrouw Anneke
Een beetje laat maar niet vergeten
Mag u deze lekker opeten
Groeten van Sint.
Zo ontzettend leuk en lief natuurlijk maar van wie ??? Geen idee. O ja van Sinterklaas natuurlijk en opeens wist ik het weer zeker:  Hij bestaat.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Ik weet het nu zeker: Hij bestaat

  1. Een stille aanbidder misschien? In ieder geval een grappig gebaar.
    Ik maakte vroeger ook altijd gedichten voor een aantal collega’s, die daar volgens mij gewoonweg zelf te lui voor waren. Maar ik vond het leuk om te doen, dus deed het met plezier.

  2. MichielZiet zegt:

    Die onverwachtse cadeautjes, dat zijn de leukste van allemaal. 🙂

  3. Deze onverwachte presentjes zijn de leukste om te krijgen!!

  4. Sinterklaas is blijkbaar nog altijd even verrassend en ondoorgrondelijk. Mooi!

  5. rietepietz zegt:

    Zié je nou wel, geloof doet wonderen;-) Wat leuk dat Sinterklaas je toch niet vergeten blijkt te zijn!

  6. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mooi
    De Sint is er dus voor elk kind

  7. Corja zegt:

    Zo zie je maar, Sinterklaas blijft bestaan, hoe oud of ongelovig je ook wordt. Leuke actie.

  8. kakel zegt:

    Heel charmant om iemand zo te verwennen. Je valt beslist bij Sint in de smaak 🙂
    Liefs Kakel

  9. Rebelse Huisvrouw zegt:

    O, wat spannend!!

Geef een reactie

