Langs de lijn

Peter Voetbal 6Hoeveel uren heb ik daar niet doorgebracht, langs de lijnen op het voetbalveld.
Mijn exgenoot en ik waren beide geen liefhebbers van het voetballen voor kinderen en omdat we hem toch wilden laten sporten besloten we hem op Judo te doen.  Hij vond het helemaal niets en wilde gewoon voetballen en zo gingen we toch overstag en hebben we echt een heel leuke tijd gehad langs de lijnen van veel voetbalvelden die we zagen.
We gingen altijd kijken en reden als er uitwedstrijden waren.
Zoonlief kon aardig voetballen en dat bracht hem niet alleen een paar jaar voetballend voor de KNVB maar ook bij diverse andere verenigingen waar hij redelijk succesvol gevoetbald heeft maar niet echt bij topclubs.
De laatste jaren last van blessures maar het bloed kruipt waar hij niet gaan kan en dit jaar is hij weer in ons dorp gaan voetballen. Wel in het eerste team maar wel heel wat lagere Peter Voetbal 8 jpgklasse.
De laatst jaren ben ik niet veel meer wezen kijken bij het voetballen, voelde me bij die andere clubs niet zo thuis en natuurlijk ook jaren druk gehad met werken en dan kostte een hele zondagmiddag naar de voetbal toch wel veel tijd.
Gisteren halverwege de middag bedacht ik me opeens dat hij tegen ons buurdorp moest voetballen, een echte streekderby een soort Ajax- Feijenoord gevoel speelt daar ook wel mee en ik ging er naar toe.
Het was mooi zonnig weer en onwijs druk en toen ik kwam was de tweede helft al begonnen.
Meteen werd ik aangesproken door veel mensen die zeiden, hé ben je er ook weer eens een keer, wat een mooi doelpunt maakte Peter zeg. Ik had het niet gezien, jammer.
Het stond 2-0 voor zijn team, ik ging wat foto’s staan maken een beetje proberen met mijn nieuwe lens, viel nog niet helemaal mee om het er goed op te krijgen maar een goeie oefening.
Peter wordt er een kwartier voor het einde uit gehaald door de trainer. Het blijft spannend zeker toen zo’n 7 minuten voor het einde het ook nog 2-1 werd. Het zal toch niet nog gelijk worden, je hoorde het de ene helft van de toeschouwers hopen en de andere helft het niet hopen.
Meteen toen ik langs de lijn stond was ik gewoon weer de fanatieke voetbalmoeder die haar kind en zijn team aanmoedigt en het grappige was dat mijn zoon die totaal niet wist dat ik zou komen meteen mijn richting uitkeek en later zei, ik hoorde meteen dat je er was.
Peter Voetbal 4Hetgeen misschien weer iets zegt over mijn stemgeluid bij het aanmoedigen. Wel altijd positief aanmoedigen. Echt zo van kom op jongens, en je kan het, zal nooit schelden of mopperen daar hou ik totaal niet van.
Vijf minuten voor het einde werd het nog 3-1 en net voor het einde zelfs nog 4-1, een mooie overwinning die ze goed konden gebruiken.
Het bleef gelukkig gewoon gezellig langs de lijn met alle toeschouwers en zo hoort het natuurlijk ook. Nog even in de kantine een afzakkertje genomen. Leuk dat hij hier weer speelt en misschien een reden om zo nu en dan weer eens lekker ouderwets langs de lijn te gaan kijken.

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Langs de lijn

  1. beaunino zegt:

    Gezellig.
    Ik heb er ook heel wat uurtjes doorgebracht.
    Ook binnen de lijnen trouwens.

  2. Nou, ik sta er nog steeds hoor.. (bijna) iedere wedstrijd 🙂
    Nooit verwacht dat het zo leuk zou zijn!!

  3. kakel zegt:

    Vroeger ben ik weleens een paar keer mee geweest naar wedstrijden van Excelsior maar het kon me niet bekoren. Mijn man ging nog weleens met collega’s naar Feijenoord maar dat is al een behoorlijke tijd geleden. Eerlijk gezegd boeit voetbal me totaal niet.

  4. rietepietz zegt:

    Henk is gék op voetbal (kijken) maar gelukkig had zoonlief er hélemaal niets mee, die zag meer in honkbal.
    Ik heb later ooit een keer bij m’n kleinzoon langs de lijn gestaan bij het voetballen en ik vond het nét zo verschrikkelijk als ik gedacht had.

Geef een reactie

