Sightseeing Rotterdam

WinterfairGisteren aardig wat in van Rotterdam gezien. Ik was uitgenodigd door mijn zoon en zijn lief om met hen mee te gaan naar de Ahoy waar een Winterfair was.
Hartstikke leuk natuurlijk, ik ging al vroeg op pad want het stel woont midden in Rotterdam, ik was er nog nooit geweest dus alleen dat was al leuk. Officieel wonen ze nog niet samen maar hij is daar al bijna een jaar dagelijks te vinden. Bovendien werkt hij daar op vijf minuten loopafstand dus dat is ook wel heel makkelijk natuurlijk. Ik had het snel gevonden en ze heeft een mooi appartement midden in de stad en daar hebben we eerst even wat gedronken. Daarna gingen we met de metro naar Ahoy, geen gezeur met parkeergeld/plaats en je bent er zo.
Het was een heel leuke Winterfair, heel afwisselend met leuke kraampjes, optredens van koren en artiesten op een podium. Natuurlijk hier en daar de nodige horecabedrijven waar je even wat kon drinken.
Na een uurtje of vier hadden we het wel gezien en had lief het idee om bij Hotel New York te gaan lunchen dus wij weer met metro, stukje lopen nog. Alleen (hoezo crisis) zo druk dat we een half uur tot drie kwartier moesten wachten en daar hadden we geen zin in.
Er was een nieuw hotel restaurant in de buurt martkhalmaar daar was het zo ongezellig en sfeerloos dus we gingen weer verder richting centrum.
Ik weet wel wat zei mijn zoon en zo belandden we gewoon bij de Hema waar we een broodje aten en wat dronken en enorm lacherig waren dat we daar terecht gekomen waren.
Toen was het nog maar een klein stapje naar de Markthal in Rotterdam, was er nog niet geweest, leuk om eens te zien, wat een soorten eten, bij sommige zaken kreeg je echt wel heel erg trek in al die lekkere dingen. Proeven mocht bij diverse aanbieders en dat hebben we dus ook wel gedaan.
Al met al hadden we wel heel wat lopen sjouwen en ik was het wel een beetje zat geworden inmiddels dus zijn we terug gegaan naar hun appartement. Het weer was er ook niet vrolijker op geworden.
Wat zullen we vanavond doen met het eten vroegen ze dus ik zei dat ik ze wel wilde trakteren op eten bij Bella Milano een goeie Italiaan en daar hadden ze ook wel oren naar. Een tafel besproken en een tijdje later daar naar toe vertrokken. Het was heel druk op de weg want er was ook nog de Bruggenloop geweest in Rotterdam met daarbij het slechte weer.
Maar goed we hebben heerlijk gegeten, lekker zitten praten en ook fantaseren over de toekomst zoals ze die zien en waarvan ik hoop dat dit uit mag komen voor hen. (en voor mij ook natuurlijk)
Ik ben zo blij dat ik zie dat die twee het zo goed met elkaar kunnen vinden,bella milano mijn zoon die  zo ontspannen is en mijn schoondochter die straalt als ze samen zijn.
Ja dat maakte voor mij ook dat ik deze dag met drie gouden randjes omlijst heb en het me vandaag ook nog (wel moe trouwens haha na al dat lopen en sjouwen door de stad) zo’n heerlijk gevoel gaf.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Sightseeing Rotterdam

  1. Marja zegt:

    Zo fijn dat het goed gaat met je zoon en zijn lief.

  2. staartje zegt:

    Wat heerlijk! J e wet het: ik ben dol op Rotterdam. Markthal vind ik top. NY wel eens op terras gezeten.

  3. rietepietz zegt:

    Niéts fijner voor een moeder dan de wetenschap dat je kind “de ware”heeft gevonden, daar worden moeders gelukkig van en dat is bij jou niet anders! Geniet ervan en wat fijn dat ze ju nu ook hebben laten meegenieten. Wij vinden het óók altijd moeilijk een restaurant te vinden waar je een schappelijke lunch kunt krijgen…eh… kopen!

  4. Merel zegt:

    Als je kinderen het goed hebben voelt het ook goed bij de ouders

  5. Nannie zegt:

    Klinkt als een heerlijke dag en wat fijn dat je zo goed gemutst weer naar huis kon gaan.

  6. kakel zegt:

    Rotterdam…ik ken geen fijnere stad 🙂
    Heb je gezien dat op de deur bij Bella Milano een sticker hangt van Rob Geus? Het restaurant is goedgekeurd!
    Liefs Kakel

  7. minoesjka2 zegt:

    Tja, Rotterdam 😀 Het blijft een stad om elke keer weer te ontdekken….. Trouwens, als ik het zo lees was de winterfair dus dit jaar meer dan vorige jaar …….. vorige jaar ben ik geweest en was met anderhalf uur er wel klaar, weinig kraampjes, maar wel een paar grote stands van automerken die hun nieuwste modellen aan prezen ;-(

Geef een reactie

