Drukke dagen voor Kerstmis

agendaGisteren deed ik mijn agenda van deze week open en zag dat alle dagen helemaal gevuld zijn met activiteiten.  Mijn kleine baantje dat iets groter geworden is, mijn werk voor de krant, vrijwilligerswerk, naar mijn moeder. Vanavond nog even naar de kapper geweest.
Omdat al onze gemeenten opgeheven worden worden er 4 afscheidsfeestdagen georganiseerd. Een voor de senioren en hoewel ik zelf tot de doelgroep behoor ga ik daar altijd als vrijwilliger koffie inschenken. Dat is zo gezellig en leuk om te doen. Daarnaast ga ik als vrijwilliger van het jeugdwerk ook helpen bij de ochtend die voor de kinderen van de scholen georganiseerd is. Daarvoor had ik bedrijven benaderd om te vragen of ze mee wilden doen en de kinderen ontvangen en iets vertellen over hun bedrijf. Zo leuk om te doen dat geregel, en zeker als het dan allemaal ook lukt, dat ligt me wel.
Heb nog een interview met onze burgemeester morgen, die neemt ook afscheid, zij was gekomen als interim burgemeester voor drie jaar maar is er inmiddels 7 jaar al weer. Ben haar natuurlijk bij allerlei gelegenheden veel tegengekomen en het is een ontzettend leuk mens.
fusiefeest-fbEn dan is er vrijdagavond en zaterdagavond nog twee feestavonden met artiesten waar ik ook naar toe ga.  Een meer dan goed gevulde week dus en op een of andere manier schakel ik dan automatisch over op “even niets uitstellen modus” zoals ik ook altijd te werk ging toen ik nog fulltime werkte.
Meteen alles opruimen, zorgen dat alles voor de volgende dag klaar staat, voorwerken, niets uitstellen, zelfs redelijk op tijd naar bed gaan en dat lukt me weer aardig moet ik zeggen en voelt ook wel goed aan.
Hou wel van die hectiek.
En vanmorgen werd ik gebeld door de gemeente dat ik geen bijstand krijg maar een andere regeling die aansluit op de WW. Het is een hogere uitkering, mag nog een deel van mijn inkomen houden en er wordt niet gekeken naar vermogen zoals spaargeld e.d.
Ik ben er heel blij mee, ga de vlag nog niet uitsteken, blijf tenslotte een steenbok en die willen het altijd eerst wel zwart of wit hebben. Maar als ik dat heb ga ik wel even heel hard staan juichen. Ik weet best dat geld niet gelukkig maakt, maar het maakt sommige dingen wel iets gemakkelijker.
Ik bel mijn zoon en die is ook zo ontzettend en oprecht blij voor me “Eindelijk eens iets voor je wat in orde lijkt te komen mam” zeg hij. bliiiiiiiiiii
Dat wordt dus even uitkijken naar de post en misschien een mooi vooruitzicht al vast voor het nieuwe jaar.
Dus als ik even geen blogs lees en reageer, het komt wel weer maar deze week zal het echt mondjesmaat zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Drukke dagen voor Kerstmis

  1. Marja zegt:

    Succes met alles en proficiat met het goede nieuws.

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Geweldig nieuws qua uitkering.
    Enne……………zal ik je komen duwen?
    Van evenement naar evenement.

  3. MichielZiet zegt:

    Succes met de drukte Anneke. 🙂

  4. rietepietz zegt:

    Grappig, ik merk zelf óók altijd dat ik in een drukke periode véél “georganiseerder” bezig ben. Je doet dan véél meer dan anders in een uur en je voelt je alsof je álles aan kunt!
    Nee geld maakt niét gelukkig maar….. ik vul dat altijd aan met “dan moet je wél de zekerheid hebben van een bepaald minimum waarmee je natje /droogje/onderdak gegarandeerd is!
    Zolang dat niét zo is maakt geld onwijs gelukkig hoor!

  5. Nannie zegt:

    Ik ben blij met je mee Anneke en geniet maar fijn van alle drukte om je heen.

  6. beaunino zegt:

    Het wordt je vergeven;-))
    Fijne week alvast b

  7. kakel zegt:

    Niets belangrijkers dan het echte leven! Geniet van alle leuke dingen.
    Denk je ook een beetje om jezelf??

  8. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Dit is bij uitstek een drukke periode natuurlijk. Ik ben soms blij als de decembermaand weer achter de rug is moet ik je zeggen!

  9. minoesjka2 zegt:

    Wat een goed nieuws zeg over je uitkering ………. ik kan me voorstellen dat het zeker zo tegen het eind van het jaar jou even wat lucht geeft.

  10. staartje zegt:

    Wat een druk programma.fijn nieuws van de instanties. Er kan dus meer…….

Geef een reactie

