Storm in een glas water….

Senioren28Vandaag hadden we een stormachtige feestochtend voor de senioren van ons dorp maar ondanks het slechte weer was ik schat zo’n 95% toch wel gekomen zo te zien aan de lege stoelen.
De warme bakjes koffie gingen er goed in ondanks de drie warmte kanonnen en de heaters was het toch nog wel een beetje fris in zo’n grote tent op een onbeschut stuk grond midden in de polder waar de wind vrij spel heeft.
Er was een programma met drie dames en een heer die in de sfeer van de Andrew Sisters muziek brachten. Ik vond het wel leuk maar ze hadden een beetje weinig interactie met het publiek dat daardoor ook niet echt mee gingen doen.
Senioren39Maar zo te zien genoten ze er wel van.
In de pauze nog een rondje bingo en een verloting door de burgemeester.
Halverwege de ochtend kwam er echt een aantal flinke windstoten en de tent ging aardig tekeer, zeker de grote lampen die bovenin de tent hingen, zwaaiden aardig heen en weer.
Ik zorgde wel dat ik er niet onder stond.
Mijn voorkeur voor wat morbide en zwarte humor deden me denken als die naar beneden komen lost dit wel meteen alle problemen in de zorg in onze gemeente op. Senioren33Hoe kan een mens zoiets denken hé.
Maar gelukkig gebeurde het niet.
Morgenochtend zou er een kinderochtend in de tent zijn, zo’n 600 kinderen zouden daar naar toe komen om zich creatief uit te leven. En de meeste moeten dan op de fiets komen naar dit terrein. Nu geven ze voor morgen ook weer zware windstoten op en daarom besloot de gemeente om het kinderfeest af te lassen. Ze willen geen risico nemen en dat snap ik helemaal.
Het was leuk om te zien hoe snel we deze beslissing met elkaar namen en meteen de afspraken maakten wie wat ging doen om alles te cancelen.
Zelf had ik alle bedrijven geregeld die een bezoek zouden krijgen van groepen kinderen, dus dat gedeelte zou ik voor mijn rekening nemen om af te gaan zeggen.
Het ging snel al vonden de bedrijven het heel vervelend en jammer dat het niet doorging. Sommige hadden al aardig wat voorbereidingen gehad en er heel serieus werk van gemaakt.
Ja zei de mevrouw van de gemeente, jij hebt er ook veel werk aan gehad voor niets.  Misschien wel Senioren9 maar aan het weer kan je niets doen en risico’s nemen met kinderen dat kan gewoon niet. Jammer dan.
Opeens dus morgenochtend vrij, hoewel ik ook al weer meteen aangeboden had om samen met mijn “dochter” (ze noemt me altijd haar tweede moeder) op de scholen herinneringstasjes uit te gaan delen. Ach dat is ook ook wel leuk werk om te doen, een beetje voor Sinterklaas spelen morgenochtend.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Storm in een glas water….

  1. kakel zegt:

    Je hebt heel wat geregeld en tijd vrijgemaakt. Ik ben heel blij dat het feest door kon gaan. Ik las net in de krant dat de kerstmarkt van Dordrecht is afgeblazen door de harde wind.
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

  2. beaunino zegt:

    Haha, je moest eens weten wat voor gedachten er af en toe door mijn hoofd spelen. Jammer van het weer. Veiligheid voor alles natuurlijk.

  3. rietepietz zegt:

    Duidelijk overmacht, dat is niet leuk natuurlijk maar als er ongelukken gebeuren wordt er achteráf weer gezeurd dat het niet door had mogen gaan. Maar natuurlijk voor iedereen jammer dat het niet door kon gaan! Niks mis met een beetje galgenhumor hoor, ik amuseer me er óók vaak mee;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja he soms moet je de dingen wel eens zo bekijken toch. Achteraf hadden alle kinderen nog op de scholen geknutseld met de materialen die toch al gekocht waren dus hadden ze nog een leuke ochtend gehad.

  4. Een mooi verslag Anneke, het is mij niet opgevallen dat ze playbacken, en dat is dan toch wel jammer.

Geef een reactie

