De laatste hamerslag

Vandaag bij de laatste officiële Ganzen gespiegeldraadsvergadering geweest van onze gemeente. Pff wat een zit zeg en wat kunnen die mensen lullen. Alle partijvoorzitters kregen het woord en mochten 10 minuten praten. Nou de eerste kwam al op meer dan 20 minuten dus dat begon lekker.
En eigenlijk kwamen alle toespraken op hetzelfde neer. Lovende woorden, terugkijken op de 30 jaar Nederlek, een naam die vanaf het begin iedereen verfoeid heeft, en dankwoorden voor alle medewerkers, bestuurders etc.
Vijf raadsleden kregen een lintje dus opnieuw toespraken.
Vanmorgen was ik weer eens een keer heerlijk gaan fietsen langs de Lek en om 11 uur had ik mijn laatste broodje gegeten. Om drie uur begon de laatste raadsvergadering en zo half zes was alles klaar gaf de burgemeester de laatste klap met de voorzittershamer en begon de afscheidsreceptie.
En ik moet zeggen dat het eerste wijntje dat ik nam ongeveer in mijn tenen zakte. Gelukkig kwamen er wat hapjes langs om de zaak te neutraliseren zal ik maar zeggen.
Maar het was gezellig, lekker wat staan kletsen met die en gene, afscheid genomen van burgemeester en wethouders die ik de laatste jaren natuurlijk regelmatig tegenkwam bij openingen, jubilea en andere gelegenheden.
BurgemeesterNatuurlijk toasten, ach het mag allemaal nog even wat kosten en toen toch maar naar huis gegaan.
Ben wel blij dat al die feestelijkheden wat betreft de gemeente een beetje voorbij zijn. Het was echt een hectische week zo maar ook wel ontzettend leuk om mee te maken en verslag er van te doen.
Heb de mailtjes van gisteren die ik gemist heb maar zo gelaten, heb toch genoeg te doen en als het echt nodig is mailen ze nog wel een keer denk ik dan maar. Had geen zin meer om er nog energie in te steken dus.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op De laatste hamerslag

  1. kakel zegt:

    Sommige mensen horen zichzelf ook zo graag praten, of ze zijn blij dat ze ook eens het woord krijgen. Goed dat je niet in slaap gevallen bent tijdens een toespraak 😉 Je bijdrage in het NN heb ik alweer gelezen!
    LIefs Kakel

  2. Marja zegt:

    Heet het nu Krimpenerwaard?

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb begrepen dat het een voorlopige naam is en dat de gemeenteraad zelf een naam mag bedenken. Maar kan me vergissen. Voor mij mag het Krimpenerwaard worden daar heeft iedereen volgens mij vrede mee dan met zo’n verzonnen naam.

  3. rietepietz zegt:

    Dapper hoor om het “uit te zitten” , ‘k moet er niet aan dénken! Had laatst bij een begrafenis al moeite omdat de overleden door álle drie z’n kinderen met de zelfde verhalen herdacht werd! En dát duurde in totaal maar een half uurtje!

  4. beaunino zegt:

    Rem is er ook zo eentje die graag en lang kan praten. Pfff, het is een schat, maar af en toe…;-)

Geef een reactie

