Onverwachts genieten……..

Berini2Vanmorgen met zussie de kerstboom bij mama wezen zetten en de kamer gezellig maken voor haar. Ze was er weer blij mee al zegt ze ieder jaar het zal wel de laatste keer zijn en onze antwoorden zijn dan ook eigenlijk weer hetzelfde, dat zei je vorig jaar ook al.
Even lekker bij zitten kletsen met zussie bij de Hema en daarna weer naar huis gegaan.
Ik had vanmiddag nog een uitnodiging van de ANBO waar ik lid van ben en ze hadden ook gevraagd of ik er iets over wilde schrijven in de krant dus dubbel op.
BerininnHet was net begonnen toen ik binnenkwam, had geen zin in de het voorafje.
Kon even de uitnodiging niet meer vinden dus liet me maar verrassen door wie er zouden zijn. Het werd een heel aangename verrassing moet ik zeggen.
Een zangeres stond te zingen en twee musici stonden naast haar. Ze kwam me bekend voor en zeker de muziek die gemaakt werd.
Het podium stond vol met een keur aan muziekinstrumenten en een paar minuten later toen het nummer afgelopen was werd meteen mijn vraag beantwoord.
Zij was een van de Berini’s toch wel een bekende groep hier in de omgeving van Rotterdam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marjolein_Meijers
En ik heb echt zo onwijs genoten, een mengeling van Folks, Country, Ierse muziek, prachtige teksten, ontroerende songs en prachtige verhalen op zijn Rotterdams verteld door deze dame.
Het zo nu en dan geeuwen van mij werd echt niet veroorzaakt door hun muzikale prestaties maar meer door de ontspanning die het me gaf. Berini7 Het was puur genieten.
En toen ik thuis kwam lag er een brief van de gemeente waarin inderdaad zwart op wit stond dat ik recht op die andere uitkering had.
Mijn dag kon dus niet meer kapot en zeker wetend dat morgen overdag mijn agenda leeg is heb ik vanavond een heerlijk glas glühwein genomen en hoop ik straks heerlijk te gaan slapen zonder wekker te zetten. Een tijd geleden.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Onverwachts genieten……..

  1. beaunino zegt:

    Fijn voor je.
    Alles!
    Ook die gluhwein😜

  2. Marja zegt:

    Mooi. Even heerlijk bijkomen.

  3. kakel zegt:

    Wat goed! Je kan wel zeggen dat je op voorhand je uitkering gevierd hebt 🙂 Ik ben blij voor je.
    Liefs Kakel

  4. rietepietz zegt:

    Hartstikke fijn dat je (voorlopig) met wat minder financiële zorgen het nieuwe jaar in kunt.
    Van over geld tobben krijg je een punthoofd, van Gluhwein óók maar dát is de andere dag over;-)

  5. minoesjka2 zegt:

    Alweer dus een leuke dag 🙂 Fijn. Ik heb op het ogenblik inderdaad ook weer (of nog steeds) een volle agenda. 1e Kerstdag is de eerste dag dat ik niets heb en ook mijn bed dus niet op tijd uit hoef …… ik kijk er denk ik net zo naar uit als jij naar morgen 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dan zeggen ze wel dat je werkloos ben, ik noem het altijd baanloos want ik heb werk zat al is het dan vrijwillig. Maar mijn agenda is volgende week lekker leeg. Alleen Kerstmis dan weer niet krijg ik eters maar dat is ook gezellig.

  6. Lenjef zegt:

    Een andere sterrenbaan

    soms kunnen de oeroude sterren plots gunstig staan
    zomaar op een gewone dag
    valt alles in een plooi die daar al lang lag
    en in de brievenbus papieren voor een nieuwe baan

    Ik wens het jou toe, Anneke! ☼
    Lenjef

Geef een reactie

