De kortste dag

De kortste dag is voor mij sinds 1981 altijd een soort geladen dag. AngelaAan de ene kant ben ik altijd blij dat we over de domp heen zijn en we weer opgaan naar het voorjaar al kan er natuurlijk nog een lange winter komen.  En stiekem hoop ik ook wel op nog wat sneeuw en vorst, beter dan dit vervelende, saaie natte weer.
Maar het is ook de sterfdag van mijn dochtertje Angela Irene Roos waardoor deze dag toen de langste dag in mijn hele leven werd. Vanmorgen had ik een blog geschreven over haar maar ik besloot toch maar niet om hem te plaatsen. Vond het toch te veel van mezelf en mijn gevoel voor haar.
Alleen het schrijven er over gaf me eigenlijk al weer een goed gevoel en lucht.
Vanmiddag ben ik even naar het kerkhof geweest om een bloemetje op haar graf te zetten en een kaarsje aan te steken en het was goed zo.

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

20 reacties op De kortste dag

  1. beaunino zegt:

    Schrijven geeft lucht. Of je het nu plaatst of niet. X

  2. Heel veel sterkte, deze en alle andere dagen.
    En natuurlijk een fijne Kerst gewenst.
    Hartelijke groet, Gerda

  3. ria zegt:

    Je hebt er goed aan gedaan je hart te luchten Anneke.
    Groetjes Ria

  4. rietepietz zegt:

    In ieder geval heeft het schrijven alleen al je wat rust gegeven en dat is goed. Sterkte!

  5. Lenjef zegt:

    De langste dag…

    soms
    stopt het leven
    al is het nog zo pril

    gevoelens, niet te beschrijven
    kan zelfs de tijd niet verdrijven

    op
    de verdrietigste dag
    staat de wereld telkens stil

    Ik wens je veel sterkte, Anneke!
    Lenjef

  6. kakel zegt:

    Gewoon van je af schrijven. Later beslis je dan wel of je het plaatst of niet. Het blijft toch de verdrietigste dag van je leven, en ik begrijp niet waarom mensen schrijven dat gemis altijd kleiner wordt, terwijl ik vind dat het groter wordt.
    Je hebt een heel mooie foto geplaatst. Er gaat een soort kracht van uit…
    Liefs en een knuffel

  7. Sterkte Anneke.. heel goed om juist deze gedachten en gevoelens op te schrijven en te verwerken..

  8. minoesjka2 zegt:

    De langste dag ligt dit jaar weer achter je, maar je gedachten aan je dochter zullen altijd naast je staan. Knuffel.

Geef een reactie

