Was mijn blog maar een geurblog ;)

petroleumstelHet ruikt heerlijk in huis, ben praktisch al heel de dag bezig met de voorbereidingen van het eten van morgen. Ik krijg 8 gasten dit jaar die komen eten en nog een aantal mensen die alleen op mijn verjaardag komen en niet mee-eten. En hoewel ik altijd roep dat ik niet kan koken vind ik dit heerlijk om te doen. Het koken voor meer mensen vind ik blijkbaar wel leuk.
Geen ingewikkelde gerechten hoor maar lekkere verse groentesoep, stoofpeertjes, rollade en gehaktballetjes braden en vast ander vlees voor morgen marineren. Stoofperen, rollade en soep maak ik altijd op mijn petroleumstelletjes.
Daarbij heb ik gewoon een paar salades die ik aankleed met wat lekker vers spul en een verse sla er bij. Morgen nog stokbroodjes afbakken. Een lekker toetje. Komt vast wel weer goed.
Ik maak altijd een buffetje en heb mezelf dit jaar verwend op een warmhoudset waarin ik drie gerechten warm kan houden.
klaverjassenkersrGisterenmorgen was ik bij mijn ienimieniebaantje en mijn werkgeefster (tevens vriendin) zei dat er ’s avonds kaarten bij de voetbal was. Ga je mee vanavond vroeg ze en ik dacht, ach waarom ook niet, had geen strakke plannen voor die avond. Een bezoekje aan mijn buuf maar dat kon ’s middags ook even.
Het was onwijs gezellig moet ik zeggen, ik was de Bob en er ging nog een man uit het café van mijn vriendin mee dus met zijn drieën op pad gegaan.
Zoveel mensen weer gesproken die ik al heel lang niet gezien had, een oude schoolvriendin van me was er ook deze avond terwijl ze anders ook niet komt. Zo leuk om haar weer te zien.
Ik heb er echt lol in, het is gezellig en ik kaart ook nog aardig, het lijkt wel of het weer een beetje terugkomt want ik werd 6 e van de bijna 60 mensen dus dat vond ik nog niet zo gek.
Ik won een rollade dus dit zit nu in de pan en voor iedereen die meedeed was er nog een kerstkrans.
Was wel blij dat ik de Bob was want vandaag had ik nog veel te doen dus even doorzakken was er niet bij al vroeg mijn vriendin nog wel of ik meeging voor een afzakkertje. Maar dat ken ik daar, ik heb even gepast.
Vanmorgen nog even voor de laatste dingetjes naar Albert Heijn, bizar zo druk kon echt amper mijn auto kwijt maar vond nog net een gaatje gelukkig. En het gekke was dat het bij de kassa’s totaal niet druk was.  Dat snap ik dan nooit helemaal.
Ik ben klaar voor morgen. Vanavond ga ik om 10 uur nog naar de kerk, een zangdienst zonder preken of dingen. Ik vind het heerlijk en daarna neem ik thuis meestal nog een wijntje steek alle kaarsjes een aan voordat ik naar bed ga en dan voelt het goed. De kerstmis kan beginnen.

Kerstwensanneke

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Was mijn blog maar een geurblog ;)

  1. Dat klinkt goed Anneke… hele gezellige dagen gewenst!

  2. beaunino zegt:

    Ik wens je een hele fijne kerst Anneke. Begrijp ik het goed dat je ook nog eens jarig bent? In dat geval van harte hoor, dikke kus!

  3. rietepietz zegt:

    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dat gaat dus een heel drukke dag worden !
    Heel veel plezier met je gasten en petje af hoe jij het ook voor jezelf gezellig weet te maken in je uppie!

  4. minoesjka2 zegt:

    Nou, door jou omschrijving kan ik het inderdaad haast ruiken, al die lekkere dingen op het vuur 🙂

Geef een reactie

