Tweede kerstdag

Tweede kerstdag was eigenlijk al jaren vookerstballen 1r mij een “vrije” dag. Eerste kerstdag jarig en visite, gezellig en druk en dan de tweede kerstdag hoefde ik ook niets meer, heerlijk hoor.
Vroeger toen kind nog klein was gingen we dan vaak lekker ergens wandelen op het strand of naar de dierentuin. En toen ik alleen was ging ik ook vaak fietsen of wandelen, gewoon even lekker naar buiten.
Maar mijn lieve zus kreeg een vriend en hoe krijgt ze het voor elkaar die is tweede kerstdag jarig dus weg vrije dag want tenslotte is het voor hem ook niet leuk als er niemand op zijn verjaardag komt.
Toch merk je op zo’n tweede dag wel dat het kerstgevoel al een beetje af begint te zwakken en bij mij zeker. Had het liefst lekker thuisgebleven, beetje onderuitkerstdag tweede hangen, naar een super flauwe film kijken, beetje bloggen, lezen of schrijven. Beetje praten met een vriend op Skype.
Maar goed vanmiddag eerst nog even naar mijn moeder geweest een uurtje anders zit ze ook heel de tweede kerstdag alleen dat is ook niet leuk. Ze heeft een verhalen, ze kan er gewoon niet mee stoppen. Ik moet ze gewoon eens opschrijven eigenlijk want ze blijft ze vertellen hoewel ik wel merk dat de laatste tijd het waarheidsgehalte wel eens om het maar heel voorzichtig te zeggen haha een beetje in twijfel getrokken kan worden.
Soms worden de verhalen opeens nog mooier dan ze al waren. Maar toch, ik vind het altijd leuk als ze die verhalen vertelt.
Daarna naar mijn zwager zijn verjaardag ook de sfeer daar is een beetje zo’n tweede kerstdag sfeer. Een beetje katterig, zo nu en dan stokken de gesprekken en komen ze weer moeizaam op gang. Wel jammer natuurlijk als je dat merkt. Ga maar even met haar kleinzoon zitten kaarten want hij verveelt zich ook een beetje en ik vind het ook leuk om te doen.
Daarna hebben we wel lekker gegeten met elkaar. Nog even naar haar buurvrouw geweest om haar te helpen met haar tablet om wat boeken te downloaden en toen weer naar huis gegaan. kerstballen 1
Heerlijk op de bank, benen onderuit, nu even wat bloggen zo lekker naar bed. Kerstmis is weer voorbij. Het waren weer mooie en warme dagen waar ik met een goed gevoel op terug kan kijken.

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tweede kerstdag

  1. rietepietz zegt:

    Ja wel herkenbaar die verhalen van ouderen … ik zie het bij mijn oudere broer die z’n “zelfbeleefde” verhalen doorspekt met delen uit verhalen die ik al kende van mijn vader.

  2. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat is wat zeg, jij op eerste kerstdag jarig en je zwager op de tweede ………… phoe. Kan me voorstellen dat je liever thuis gebleven was zeg! Maar wat je schrijft, je wilt niet weg blijven. Misschien gewoon eens samen op een van de twee dagen vieren?

  3. Wat een drukte bij jullie op de feestdagen. Dubbel op feest 🙂
    Alsnog van harte gefeliciteerd.
    Hier was het net andersom. Eerste kerstdag een heerlijke dag voor mij alleen. Wij hebben het dit jaar op tweede kerstdag gevierd. Nu alleen nog een avondje feesten met oud & nieuw en dan op naar het nieuwe jaar.

Geef een reactie

