Een sprookjesland

Zwaan polder 2014 dec 1Vandaag de auto maar uitgegraven om toch even naar mijn moeder op bezoek te gaan. Nog een hele klus want het zat allemaal flink vastgevroren de sneeuw. Ik mis mijn fiets !!
De weg was goed te rijden alleen in de straten was het nog uitkijken op bevroren stukken weg maar het ging goed. Bij mijn Sneeuw winter 2014 december 11moeder achter op de straat leek het wel een ijsbaan en ik heb haar dan ook ten strengste verboden om zelf haar vuilniszakje in de container te gaan gooien buiten want dat gaat dan niet goed komen.
Op de terugweg stap ik halverwege uit de auto en ga de polder in wandelen, ik ben niet de enige het is heel druk. Niet zo gek een sprookjesachtig landschap met alle sneeuw, geen wind, blauwe lucht en een zonnetje. Winterkoning dece 2014 1Onbeschrijflijk zo mooi als het was vandaag en ik geniet er met volle teugen van.
Natuurlijk maak ik veel foto’s van mooi besneeuwde bomen, hekken, landerijen, vogels, eigenlijk te veel om op te noemen. Ik zie een winterkoninkje onder een brug Sneeuw winter 2014 december 14wegschieten, wacht tot ie weer tevoorschijn komt en kan hem op de foto zetten. Ze zijn vaak zo schuw.
Een zwaan komt op me afzwemmen alsof ie wat te eten van me verwacht en ik kan hem goed op de foto zetten.
De lantaarnpaal Zwaan polder 2014 decwaarvan de sneeuw al losgelaten heeft maar nog als een scheve pilaar er naast staat.
Eigenlijk wil ik niet naar huis maar na een flink uur wandelen ga ik weer terug, als ik bijna bij de auto ben voel ik opeens mijn kroon loslaten. Sjips, dat is ff balen. Sneeuw winter 2014 december 8
Ik leg hem zorgvuldig in de auto want hij ging er rechtstandig uit dus kan hij er zo weer ingelijmd worden (hoop ik).
Als ik thuiskom zoek ik camera, tas en rommel bij elkaar en stap uit de auto. Als ik alles opgeruimd heb denk ik opeens waar heb ik die kroon nou gelaten. Ik zie hem nergens. Winter dece 2014 sneeuw 1

 

Ga even ergens rustig na zitten denken waar ie zou kunnen zijn, kan me niet herinneren dat ik hem ergens ingestopt heb. Ga weer terug naar de auto om te kijken of ie daar nog ligt maar nee, ook niet. Opnieuw binnen kijken en zoeken anders worden het wel heel dure foto’s deze middag.  Ik kijk voor de deur of ie uit mijn handen gevallen is toen ik de deur opendeed maar allemaal sneeuw, dus zoeken naar een speld ismienten decem 2014 1n een hooiberg.Sneeuw winter 2014 december 9
Weer naar binnen en dan denk ik misschien bij de auto dicht en op slot doen is ie gevallen, weer naar buiten en kijken in de sneeuwhopen waar mijn auto in staat.
En wonder boven wonder ik zie hem liggen en hoewel ik niet katholiek ben sla ik een kruisje en bedank wie dan ook dat ik hem gevonden heeft. Pff  wat ben ik blij zeg.
Dan ga ik met veel plezier nog een keer terug zitten genieten door naar mijn foto’s te kijken, ze te bewerken, beetje uitsnijden de mooiste selecteren. Een beker warme chocolademelk en bij, wat een geweldige dag.

Ganzen winter 2014Schaap sneeuw 2014 decSneeuw winter 2014 december 12 jpg

Dit bericht werd geplaatst in Polderverhalen. Bookmark de permalink .

17 reacties op Een sprookjesland

  1. beaunino zegt:

    Gelukkig maar dat je hem vond zeg. Wat heb je een prachtige foto’s gemaakt. (Ik had er al een beetje op gehoopt).

  2. Nannie zegt:

    Prachtige foto`s Anneke en wat spannend geschreven wat een kroon kost een paar duiten toch?

  3. Marja zegt:

    Ik heb gesmuld van je foto’s. Fijn dat de kroon gevonden is.

  4. Wat een heerlijke winterse foto’s.
    Het was wel een hele onderneming om weg te komen met de auto hoor. Verschillende mensen zaten vast bij ons in de straat. Wij vanmorgen ook. Ik kon er wel om lachen. Vriendlief duidelijk niet hihi…

  5. Gerda zegt:

    Jij maakt nogal eens wat mee!
    Hopelijk ‘luistert’ je moeder een beetje naar je. Schreef je laatst niet dat jullie op elkaar leken? 🙂
    Prachtige, sfeervolle foto’s. Als ik een foto van vogels wil maken, zijn deze altijd vertrokken tegen de tijd dat ik m’n camera gereed heb.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat overkomt mij ook meestal hoor met vogels. Deze bleef gelukkig even zitten en ik had mijn camera omhangen dus gebruiksklaar. Ja weet niet of mijn moeder luistert naar me hoor haha …….. we lijken inderdaad wel op elkaar. Maar het was echt een ijsbaan bij haar achterom dus hoop niet dat ze eigenwijs is.

  6. rietepietz zegt:

    Práchtige foto’s, het was een pláátje buiten ! Je moeder kan inderdaad beter binnen blijven totdat alle sneeuw verdwenen is! Ik hoop dat het helemaal goed komt met die kroon, dat zijn geen leuke grappen als je ‘m kwijt zou raken.

  7. gewoonanneke zegt:

    Ja dat overkomt mij ook meestal hoor met vogels. Deze bleef gelukkig even zitten en ik had mijn camera omhangen dus gebruiksklaar. Ja weet niet of mijn moeder luistert naar me hoor haha …….. we lijken inderdaad wel op elkaar. Maar het was echt een ijsbaan bij haar achterom dus hoop niet dat ze eigenwijs is.

  8. En zo geniet ik mee van de sneeuw, prachtige foto’s Anneke!
    Gelukkig dat je je kroon terug vond, hopelijk komt het goed!

  9. minoesjka2 zegt:

    bij jou eindigde jou wandeling tenminste niet zo dramatisch als bij mij. sterkte bij de tandarts

Geef een reactie

