Boterham met kaas

boterham met kaasVanavond de laatste oliebol op gegeten en ik ben er ook helemaal klaar mee, al die liflafjes, salades, restjes opmaken. Ben er nu gelukkig helemaal doorheen.
Wat vers was heb ik nog ingevroren want natuurlijk heb ik altijd te veel als ik eters krijg.
En dan ben ik wel weer toe aan een gewone boterham met kaas of zo.
Vandaag bij mijn moeder nog de kerstboom op wezen ruimen samen met mijn zusje.
We hebben hem zo met ballen en al (ze heeft toch maar een klein kunstboompje)  op de zolder gezet met een grote zak er om heen. Ha ha we worden steeds makkelijker maar mijn moeder heeft ruimte genoeg er voor.
Grappig was dat zowel mijn zus, ik als mijn moeder het ook wel weer lekker vinden al die “rommel” weer de zolder op en alles weer zijn gewone gangetje gaat.
Alle oude kranten en flessen weggebracht, mijn voorraad weer eens op peil gebracht met verse groentes en veel fruit.
Gisteren moest ik ook gewoon weer mijn werk voor de krant inleveren en het gekke is dat ik op een of andere manier me daar niet toe aan kon zetten.
Heel het jaar heb ik er eigenlijk min of meer rekening mee gehouden dat per 1 januari onze krant zou stoppen maar voorlopig gaat het gewoon door.
Dat brengt ook weer dilemma’s met zich mee, wat doe ik met de omroep waar ik me opgegeven had om daar mee te gaan draaien.
Heb ook geen zin om mijn agenda zo vol te plannen dat is amper meer tijd voor mezelf over houd, lastig is het.  Ik wilde dat gaan doen wanneer mijn werk voor de krant zou stoppen om een invulling te hebben. Nog maar even een nachtje over slapen wat ik daar aan ga doen.Simba6
Geen wereldprobleem en het lost vanzelf vaak wel weer op. Het lukte me vannacht wel om alles toch nog klaar te krijgen voor de krant al waren mijn eigen stukken aardig inspiratieloos en meer op routine gemaakt.
Heb zin om te gaan klussen, zondag gaat mijn oppashondje weer weg dus dan ga ik maar eens beginnen aan mijn keuken, dat is ook nog een aardig projectje maar ik heb er zin in om weer wat lichamelijk werk te gaan doen. Dus keuken en bijkeuken, eindelijk zijn jullie een keer aan te beurt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Boterham met kaas

  1. Plato zegt:

    Anneke, ik heb er wel eens over gedacht om een eigen virtueel krantje op te zetten. Locale nieuwsfeiten, commentaren en plaatselijke verhalen etc. Het is er nog niet van gekomen maar ik denk er wel vaak aan. Is zoiets ook iets voor jou? Je hebt zoveel ervaring dat het zonde is die stukjes niet meer te schrijven.

    • gewoonanneke zegt:

      Heel eerlijk gezegd heb ik daar ook wel eens aan gedacht om zoiets op te zetten, Het lijkt me leuk om te doen en ik hou dan ook de contacten. Maar zolang de krant nog fysiek bestaat en ze me nog niet de laan uit gestuurd hebben heeft dat nog mijn voorkeur.

  2. minoesjka2 zegt:

    nou hoop dat het opknappen van jou keuken sneller gaat dan mijn slaapkamer. die is nog steeds niet klaar, en het zal nu ook weer even blijven liggen,

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik weet niet Misoesjka maar ik las vorig jaar bij mijn blogs in januari dat ik toen ook al wilde beginnen haha. Maar nu wil ik er wel echt werk van gaan maken. Heb alles er voor al in huis dus daar ligt het niet aan.

  3. rietepietz zegt:

    Ik verzet me altijd een beetje tegen “de kerstzooi néérzetten, vooral niet te vroeg , maar dit keer vond ik het eigenlijk jámmer dat de boom eruit gaat ( en nu ook is) want ze was zo móói dit keer. Ook het kerstdorpje mis ik een beetje!

    • gewoonanneke zegt:

      Nou normaal is het meestal mijn werkje op nieuwjaarsdag maar omdat ik mijn oppashondje kreeg heb ik hem er dit jaar heel vroeg voor oud en nieuw er al uit gegooid. Was toch ook niet thuis met oud en nieuw. Is me goed bevallen trouwens.

  4. Heerlijk als alles weer aan kant is. Vandaag ook gedaan. Het is een beetje kaal. Maar wij zijn klaar voor het voorjaar.
    Wat een leuke oppas hond heb je. Op de foto is het net of ie lacht 🙂
    Succes met het klussen.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik heb gezellig wat narcisjes gekocht en mijn planten die meestal weggaan voor de kerstboom weer teruggezet, dus dan gaat het wel weer. De lichtjes buiten mogen nog een poosje blijven.

  5. margo vonk zegt:

    Wat zijn jullie vroeg met het afscheid nemen van de Kerst-gezelligheid. 6 januari is Drie koningen. Ik weet niet of onze boom dat gaat halen, maar nu staat ie nog trots te stralen en morgen redt ie ook nog. Onze zoon is morgen jarig en juist zo’n feestje is extra speciaal met de boom. Hij staat in een hoek van de kamer en heeft écht al zijn naalden nog.
    Een eigen regionale digitale krant lijkt me geweldig-zit vast in een totaal andere regio, maar het lijkt me erg leuk om een keer ideeën uit te wisselen.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik was dit jaar wel super vroeg met opruimen maar Driekoningen heb ik nog nooit gehaald hoor. Meestal is Nieuwjaarsdag de dag om alles op te ruimen voor mij.
      Al vast gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon. Heb even op je blog gekeken, zag dat je bezig was met een boek over schapen. Ja een digitale krant lijkt me ook wel leuk maar zolang ik nog freelance voor mijn “echte” krant werk is dat nog geen optie.

Geef een reactie

