Dagboek…

dagboekkeVandaag bezig geweest mijn dagboek af te sluiten, daar was ik al een paar dagen mee bezig. Nog een paar dingen doen en dan is het klaar.
Ieder jaar zoek ik een andere letter op voor de teksten en weer een andere letter voor de koptekst en datum.
Dan wil ik ook nog dat al mijn blogs er in komen te staan dus ook nog wel een dingetje om te doen even.
Om het verschil met mijn dagboek te maken zijn de blogs cursief en de 365 uitdagingen dik gedrukt. Ja het moet er strak uitzien haha.
Nou ja het is mede door het vele bloggen natuurlijk een aardig dik boek geworden.
Bij alle gebeurtenissen waar ik voor de krant geweest ben zet ik er ook een klein fotootje bij.
En ik gooi ook nog een aantal leuke of lieve sms’jes er in om het leuk af te maken, die dan weer schuin en dik gedrukt staan.
Dat levert dit jaar wel zo’n 400 pagina’s op en die moet ik nog “even ” uitdraaien en in hoesjes doen.
Daarom zal ik morgen eerst maar een paar cartridges bestellen want ik ben bang dat ik het met de resterende inkt in mijn printer dit niet ga redden.
Maar ik vind het ook nog steeds zo leuk om te doen en al doende alles controlerend loop ik toch weer even zo het hele dagboek door dus eigenlijk mijn hele jaar even door.
En dan zie ik weer dingen waarvan ik denk, oeps, dat schreef ik vorig jaar ook en nu in januari heb ik dat ook weer geschreven. Zoals vorig jaar in januari dat ik schreef dat ik nodig aan de keuken moest beginnen en dit jaar weer. Nu zal ik dus wel echt moeten toch ander boet ik wel in aan geloofwaardigheid haha.
Vanmiddag nog wel de tijd genomen om heerlijk te gaan wandelen in het Loetbos met mijn hondje. Eerst met hem naar mijn moeder gegaan, ze vond het zo leuk. Hij moest meteen bij haar op schoot zitten. Gelukkig had ik mijn camera bij me.
Vanavond is hij weer opgehaald en geloof me ik mis hem gewoon al weer. Opletten met de deur open en dicht doen. Het getrippel achter me aan als ik wat uit de bijkeuken pak is weer weg. Gek hoe snel je er toch weer aan gewend bent zo’n beestje in huis.
Nou ja ook prima zo, ik heb het heel leuk gevonden met hem en wie weet komt ie nog wel eens een keer om te logeren nu ze weten dat het zo goed is gegaan.
Het was vandaag prachtig en mama en simbazonnig weer om te wandelen, heerlijk hoor. Gauw mijn fiets laten maken en weer eens op de pedalen, ik mis het echt heel.  Natuurlijk ben ik blij dat ik de auto van mijn zus nog steeds heb, dat kwam nu wel heel goed uit zo en ik waardeer dat heel erg dat ze zo makkelijk daar mee is. Maar dat fietsen is toch meer mijn ding dus gauw naar de fietsenmaker deze week, hij is inmiddels verhuisd dus ik ben straks vast zijn eerste klant maar of ie daar blij mee is??

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Dagboek…

  1. kakel zegt:

    Wat maak je veel werk van je dagboek. Zou ik ook wel willen doen. In wat voor schrift plak jij alles? Ik koop dikke gebonden schriften waar ik echt alles inplak. Mijn verhalen, ansichtkaarten, bioscoopkaartjes, gekke zinnen uit de krant…En waar je de tijd vandaan haalt: knap!
    Die onderste foto: een plaatje!
    Liefs Kakel

    • gewoonanneke zegt:

      Hallo Mirjam. Ik draai alles uit en doe het in mapjes en dan in multobanden. Ik plak het niet in. Ja als ik het een beetje bijhoud dan valt het wel mee hoor. Nu moet ik van het hele jaar nog inplakken dat is ff een paar avondjes werken nog haha. Ik heb niemand die me afleidt natuurlijk dat scheelt ook he.

  2. Plato zegt:

    Hoeveel van die dagboeken heb je nu al, Anneke. Je hebt al een heel stuk historie opgeschreven. En die dubbele dingen zijn alleen maar leuk. Het geeft aan dat jij, net als iedereen, af en toe eens wat voor je uitschuift. Zeer menselijk toch?
    Leuk die foto van je moeder. Dat is de eerste keer dat ik een foto van haar zie.

    Ik heb in al die jaren maar zo’n kleine 700 stukjes verzameld. Van voor die tijd staat het nog op mijn pc maar dat is vaak niet meer de moeite waard. Ik denk er nog wel eens aan de goede stukjes te bundelen maar aan de andere kant, wie zit daar nou op te wachten, denk ik dan.
    Mijn kinderen lezen nooit een boek.

    • gewoonanneke zegt:

      Misschien lazen Carmiggelt zijn kinderen ook wel niet maar daarom is hij nog steeds mooi om te lezen. Dus wat let je, de verhalen zijn er mooi genoeg voor. (volgens mij dan ik geniet er altijd van). Ik heb even speciaal geteld voor jou haha 57 multobanden vol dus.
      Ja het is inderdaad een heel stuk geschiedenis, mijn zoon leest trouwens ook nooit dus of iemand ze later nog zal lezen. Misschien mijn kleinkinderen als ik die ooit krijg ;).

  3. rietepietz zegt:

    Wat leuk dat je zo in een flink deel van je leven kunt bladeren, wat had ik dát graag gehad. Maar vroeger durfde ik nooit iets op papaier te zetten want in die tijd bestond “privacy”voor kinderen nog niet, althans bij ons thuis niet. Je begrijpt, ik blader graag even terug in mijn logjes, die ondertussen toch al een kleine 9 jaar terug gaan.
    Wat een leuke foto van je moeder met je leenhondje !

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel, ja ze vond het zo leuk dat beestje. Ja het is soms wel leuk om stukken terug te lezen, soms ook confronterend. Ik geloof niet dat mijn moeder ooit mijn dagboek gelezen heeft maar mijn broer heb ik een tijdje niet vertrouwd toen heb ik een poosje in het Frans geschreven haha dat kende hij niet. (weet niet of ik het nu nog terug kan lezen bij mij is het Frans ook aardig weggezakt).

  4. minoesjka2 zegt:

    ik vind dat zo’n leuk idee van die dagboeken en heb me al eens voorgenomen er ook niets mee te doen, maar dat komt er niet van, ach past misschien ook niet zo bij mij.

  5. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Wat een leuk idee is dit! Ga het – misschien – ook eens doen. Zal alleen wat tijd in gaan zitten dus ik weet nog niet wanneer ik het ga doen, maar het idee blijft leuk.

Geef een reactie

