Als merels konden vloeken…

merel (2)Als merels konden vloeken zou ik vanmiddag een oorverdovende scheldpartij gehoord hebben want ze waren niet blij met me omdat ik in de tuin aan het werk was.
Ik had vandaag opeens zo’n zin om wat buiten te gaan werken dus ik begon me de schuur op te ruimen. En zo gaandeweg verder in de tuin wat werken en opruimen.
Mijn buren gaan verhuizen en ik heb hun tuintafel gekocht dus daar moest ik een mooi plekkie voor vinden.
Dat betekende dat die vervelende klimop die alles doet behalve wat ik wil er uit moest en ook mijn druif moest er aan geloven. Beide groeien regelmatig onder mijn dakpannen en dat is hoogst irritant.
Het is best koud eigenlijk en al gauw ga ik een paar extra warme sokken aantrekken want ik heb het gevoel dat mijn voeten bevroren zijn. Lichtelijk overdreven natuurlijk, niks gewend.
Mijn prachtige exclusieve door mezelf ontworpen en vervaMerelman3ardigd vogelhotel moet er ook aan geloven want ik zal het maar eerlijk toegeven. Het werkt voor geen meter, er komt geen vogel in.
Doordat ik wat zit te spitten in de tuin en daarbij de wormpjes naar boven komen zie ik de merels op mijn hek zitten te wachten tot ik wegga. Maar ze hebben pech ik blijf gewoon lekker een aantal uren doorwerken. En ze hadden zo’n trek in die lekkere vette wormen, hoorde ik ze denken.
Ik zet alles wat weg kan bij elkaar, heb het vuilverwerkend bedrijf gebeld die komen volgende week het grof vuil ophalen. Mijn wasdroger had ik er vorige week er al uitgeknikkerd want die had ik al een paar jaren niet gebruikt en toen ik hem pas aanzette sloegen de stoppen door. Dus die vertrouw ik niet echt meer. Dan maar weer gewoon lekker buiten drogen. Nog voordeliger ook.
Als ik om een uur of vier klaar ben bekijk ik de straat en tuin en denk dat ziet er weer spic en span uit allemaal.  MerelvrouwHier en daar zag ik al de blaadjes van de sneeuwklokjes boven de grond piepen en veel takken zitten al weer vol met knoppen.
Er zal best nog wel of kan nog wel een hele winter komen maar zo lekker buiten werkend begin ik toch al weer een beetje aan de lente te denken.

 

Foto’s @nneke gemaakt met de sneeuw en zomer 2014.

 

Dit bericht werd geplaatst in Tuin. Bookmark de permalink .

14 reacties op Als merels konden vloeken…

  1. Plato zegt:

    Dus alles is weer schoon. Da’s mooi. Maar waarom werkte dat vogelhotel dan niet? Zou het nog niet koud genoeg zijn?

  2. pamitsha zegt:

    Die arme merels, zomaar een lekker hapje voor het grijpen en dan durven ze niet. Mooi dat alles weer schoon is!

  3. kakel zegt:

    Een heel leuke titel! Ze kunnen anders wel flink lawaai maken. Ik hoor het altijd precies aan het kabaal van de merels wanneer er een kat in de tuin loopt. Als er jongen in het nest zitten, vlieg ik meteen naar buiten.
    Jeetje Anneke, je had er echt zin in. Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als ik bij jou in de Hema een lekkere kop cappuccino in de buurt zet, maar je mag er niet aankomen 😉
    Liefs Kakel

  4. ria zegt:

    Niks schuur en niks tuin opruimen, ik ben al blij weer thuis te zijn als ik de honden heb uitgelaten. Ik heb met de handschoenen aan nog dooie vingers.
    Knap van jou Anneke

    groetjes, Ria

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Zo hé!
    Voorjaars schoonmaak woede is dit volgens mij 😉

  6. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Dat had ik de afgelopen zondag ook – zonnetje, blauwe lucht, het was heerlijk en ik dacht: nog even volhouden, de lente is in aantocht!

  7. rietepietz zegt:

    Dat zullen de vogels vást niet fijn vinden dat je klimop weggehaald hebt, hier zit altijd van álles in de klimop te scharrelen, vooral in het voorjaar want het stikt er van de luisjes en zo die ideaal voor de jongen zijn.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja maar deze klimop groeide steeds onder mijn dakpannen en had al eens voor lekkage gezorgd doordat hij zelfs de pannen kapotmaakte. Zo sterk zijn die planten. En denk dat er wel genoeg te vangen is in mijn tuin voor de vogeltjes.

Geef een reactie

