Ieder mens heeft een verhaal

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar een bespreking van mijn nieuwe vrijwilligerswerk Djjjjjjjjgeweest voor RTV Krimpenerwaard.
Van gedachten gewisseld wat er gebeuren nog moet, hoeveel tijd het gaat kosten en wat ze voor werk voor mij in gedachten hebben.
Nou het blijkt dat de grote lijnen wel uitgezet zijn maar dat er nog wel aardig wat te doen is om alles een beetje structuur te gaan geven. Maar dat is logisch ook als je nog maar zo kort geleden bent samengegaan met 2 andere lokale omroepen.
Maar zo op het eerste gezicht ook wel leuk om daar een bijdrage aan te leveren. Een beetje organiseren en regelen van dingen zijn wel zaken die me liggen.
Vanmiddag in de loop van de middag komt mijn schoondochter en we zitten samen vol verbijstering te kijken naar de beelden op televisie.
Wanneer zullen ze wat gaan doen denk je vraagt ze aan mij en ik antwoord dat ik verwacht dat ze dat wel zullen doen voordat het donker wordt en het zicht beperkt dus moeilijker om alles in de gaten te houden. En dat gebeurt even later ook.
Toch weer een groot aantal doden, wat een vreselijk drama is het zeg, zoveel mensen die in verdriet gedompeld worden en die mensen die in doodsangst gezeten hebben. Die zullen ook halswerk hebben om hun normale leven weer op te pikken.
En dan gaat het gewone leven ook weer door, zo gaan de dingen nou eenmaal al blijft er wel een stukje onrust voor de toekomst in mij zitten.
Mijn schoondochter gaat even lekker onder de zonnebank en ik ga mijn zoon ophalen bij de bushalte. Het is vreselijk slecht weer, veel regen en een harde wind.
We gaan gezellig met zijn drieën eten. Ik had verse groentesoep, Focaccia brood, twee zachte kaassoorten, een Toscaanse salade en kipfilet stukjes met pindasaus. (Ik ken mijn pappenheimers, zelf zou ik liever tomatensoep hierbij genomen hebben).
Ik zie dat ze duidelijk verrast zijn omdat ik meestal gebakken aardappeltjes met groenten en vlees maak als ze komen eten hahafoccacia brood. Leuk om te zien en ze zitten er van te smullen.
Wat is het toch gezellig om zo samen te eten, beetje kletsen, alles op ons gemakkie zo.
En vanavond doe ik niets meer, ga even op mijn tablet zitten kijken naar de uitzending van gisteren van Wie is de Mol.  En vanavond duik ik snel mijn bedje in. Morgen ga ik even in de studio kijken bij een uitzending. Ben benieuwd, ze hadden nog gevraagd of ik al in de uitzending wilde komen maar daar heb ik nog helemaal geen zin in. Eerst maar eens kijken hoe alles gaat lopen en in zijn werk gaat. Dan kan het altijd nog een keer.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Ieder mens heeft een verhaal

  1. minoesjka2 zegt:

    leuk lijkt me dat inderdaad, de boel een beetje structuur geven 🙂

  2. rietepietz zegt:

    Je gaat daar vast snel je draai vinden!
    Natuurlijk is het leuker om met meer mensen aan tael te zitten bij de maaltijd, het lijkt dan net of alles beter smaakt!

  3. Leuk dat je daar zelf ook een inbreng in hebt.

  4. kakel zegt:

    Ik denk dat jij daar geknipt voor bent!

  5. gewoonanneke zegt:

    @allemaal Heb er ook wel zin in om er wat mee te gaan doen.

Geef een reactie

