Tien graden vorst en een pak sneeuw

IMG_0251Niet iedereen zal daar om zin te springen maar dit weer, pff echt helemaal niets voor mij hoor al die regen en storm.
Vanmorgen werd ik om 8 uur wakker en dacht nog even omdraaien zonder een wekker te zetten, niet zo slim want om 11 uur werd ik weer wakker. Pff daar ging mijn afspraak om naar de studio te gaan. Gelukkig was het geen vaste afspraak maar gewoon kom eens langs dus dat zal dan volgende week worden, het is niet anders.
Heb momenteel wel dat ik het thuis ook wel lekker vind, mijn vogeltjes in de tuin voeren, krant op tafel met kopje thee in de keuken, uitkijkend over de tuin en gewoon lekker lezen en wat ik al weet ik hoe lang ik niet gedaan heb, puzzelen.
Pff wat heb ik altijd veel crypto’s gemaakt iedere zaterdag in het AD samen met mijn broer, allebei maakten we ze thuis en zondags ging ik meestal naar hem toe en dan keken we wie de meeste woorden had.
IMG_0222Ik denk dat ik sinds hij overleden geen crypto’s meer gemaakt heb. Het is gewoon weer leuk even, het is toch even omdenken wat ze bedoelen, er weer inkomen maar het lukt met om de helft ingevuld te krijgen. Na nog een filipino puzzel, een twee kruiswoordpuzzels heb ik het wel weer even gezien. Wat is het eigenlijk leuk.
Vanmiddag nog naar de opening van een winkel geweest, mijn fietsenmaker die verhuisd is. Waar ik trouwens dinsdag meteen naar toe ging om mijn fiets na te laten kijken die er twee weken geleden weer mee gestopt was.
Wat schetste mijn verbazing trouwens dat toen ik hem pakte en het contact aanzette hij het gewoon weer deed. Toch maar even naar de fietsenmaker gegaan en gevraagd of hij even mee wilde denken wat het nou kon zijn. Ik snap helemaal niets meer van die fiets onderhand. En het is gewoon niet leuk als ik hem pak dat ik altijd moet denken “doet ie het of doet ie het niet”.
Maar vanmiddag was het ondanks het slechte weer erg druk en gezellig in de ganzenwinkel en ik maakte meteen een afspraak met iemand voor een interview, beetje netwerken op zulke bijeenkomsten dus.
Maar wat mij betreft mag het wel lekker gaan vriezen hoor, helder weer en droog, misschien een pak sneeuw voor de sfeerplaatjes te kunnen maken want dit natte en heel vervelende weer kan mij niet inspireren om er met mijn camera op uit te gaan en lekker te gaan fietsen.

 

Foto’s @nneke 2013

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Tien graden vorst en een pak sneeuw

  1. Marja zegt:

    Dit weer vind ik ook waardeloos. Storm en ik zijn geen vriendjes. Cryptogrammen print ik elk weekend via Jasperscryptogrammensite. Verslavend!

  2. kakel zegt:

    Wat is de Krimpenerwaard toch mooi…
    Weet je wat leuk is in de sneeuw? Kontsleeen vanaf de duinen 🙂

  3. rietepietz zegt:

    O ja… kom maar op met de échte winter, ik ben er gék op! De AD cryptogram maak ik altijd samen met Marion, daar doen we gerust een paar dagen over en houden elkaar per telefoon op de hoogte van de vorderingen!

  4. Dit weer is inderdaad waardeloos. Zeker met een paard dat ook niet van regen en winderig weer houd haha. Ach, nog even, dan is het weer lente. De winter bewaar ik voor de wintersport, hoog in de bergen.

Geef een reactie

