Een goede buur

verhuisdozenJa het gaat nu echt gebeuren, mijn buren gaan verhuizen en ik vind dat echt heel jammer maar ik snap het wel. De buurvrouw heeft last van reuma, al een half jaar last van haar voet, ze loopt met een rollator en heeft weken in de kamer geslapen omdat ze de trap niet op kon komen en binnenkort moet ze weer geopereerd worden.
Het zijn echt leuke huizen waar we wonen maar niet als je slecht ter been bent dan zijn ze best bewerkelijk en nog een flinke tuin erbij natuurlijk. En hun huis is ook groter dan het mijne.
Ze krijgen nu een levensloop bestendige mooie flat, een of twee straten verderop.
Toen we hier een kleine 20 jaar geleden kwamen wonen stond de buurman in de voortuin toen we kwamen kijken voor de eerste keer. Het bleek dat we op de lagere school in dezelfde klas gezeten hadden zes jaar dus eigenlijk hadden we meteen een praatje en dat is zo gebleven. Ook met zijn vrouw en mijn ex klikte het goed. En hoewel we niet heel vaak bij elkaar op visite kwamen was de band wel goed. Als er iets was over en weer konden we altijd op elkaar rekenen.
En zeker toen ik hier alleen bleef wonen was dat best fijn om te weten dat ik er altijd aan kon kloppen. En werd onze band ook wel verstevigd. En dat was andersom ook zo. Mijn buurman kreeg regelmatig epileptische aanvallen en dan kon de buurvrouw ook roepen om even te helpen.
Of als de buurvrouw eens een dag weg wilde en ik was thuis dan lette ik er op of het allemaal wel goed met hem ging door even te bellen of bij mooi weer over het hek te kijken.
We hadden elkaars sleutels en het is mij regelmatig gebeurd dat ik daar een beroep op moest doen als ik mijn sleutel vergeten was of zo. Zij kwam regelmatig even wat bij me printen of iets over de computer vragen en ik kreeg weer zo nu en dan van haar wat eten als ze veel gekookt had.  Kortom gewoon zo als je hoopt dat het tussen buren kan gaan. verhuizen
Maar goed ze gaan niet de wereld uit en we zullen best contact blijven houden. Ik ga ze ook nog helpen met wat behangwerk in hun nieuwe huis.
Toch zal het anders worden, nog geen idee wie mijn nieuwe buren zullen worden. Want het is best belangrijk wie er naast je woont voor je wooncomfort.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Een goede buur

  1. beaunino zegt:

    Zeker. Ook mijn buren gaan verhuizen.

  2. Marja zegt:

    Heel jammer dat ze gaan verhuizen. Ik duim voor heel lieve mensen naast je.

  3. Ja, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt… Maar ja, hopelijk heb je voor de volgende 20 jaar weer geluk met je buren!

  4. Plato zegt:

    Dat laatste is zeker waar. Het is heerlijk als je goede buren hebt. En inderdaad, je hoeft elkaar niet los te laten. Jullie kunnen gewoon af en toe bij elkaar op bezoek komen. Als je zo met je buren omgaat en je krijgt er leuke nieuwe burebn bij, is verhuizing misschien zelfs winst.

  5. rietepietz zegt:

    Ik begrijp je helemaal, ook mijn ruim 80 jarige buurvrouw is weg, terug naar het tropische eiland waar ze geboren is en waar haar kinderen nu voor haar gaan zorgen. Het huis wordt verkocht en ook ik hoop dat ik fijne nieuwe buren krijg.

  6. minoesjka2 zegt:

    ik kan me je gevoel best voorstellen. het vertrouwde raak je kwijt. ik wens jou hele leuke sociale nieuwe buren toe, want o, dat is inderdaad zo belangrijk!

Geef een reactie

