Oeps, dat was ff schrikken

ZilverreigerVandaag zou ik de nieuwe wijkagenten in onze regio gaan interviewen, had er eigenlijk best zin in. Het was wel koud vandaag maar ik besloot toch op de fiets te gaan, wat ik dan wel weer heel stoer van mezelf vond omdat ik de auto nog voor de deur heb staan.
Koud was het inderdaad de 10 km fietsen maar had heen de oostenwind tegen, dat vind ik dan altijd wel weer fijn dan zit ik al te denken, terug heb ik voor de wind.
Vier man/vrouw sterk zaten er op me te wachten dus ik zei “zo nou mag ik de vragen eens een keer stellen” waarmee meteen de stemmen loskwamen want ik moest het er echt wel een beetje uittrekken. Ze hebben toch denk ik wel geleerd om niet het achterste van hun tong te laten zien.
GansMaar het werd wel een leuk interview en zeker bij de foto maken erna was het lachen toen een van de buren die werkt bij een rioleringsbedrijf voor de vier agenten ging zitten alsof ie gearresteerd was. Hij was ook nog eens gestoken in een vieze overallachtig kledingstuk wat het alleen maar geloofwaardiger maakte. Maar goed deze foto zal ik maar niet in de krant zetten.
Meteen even bij de kringloop winkel geweest, pas vier dozen boeken weggebracht dan kunnen er wel weer een paar terugkomen en ze hadden daar veel boeken van Godfried Bomans en daar wilde ik eigenlijk nog wel wat meer vanReiger lezen dus ik trof het.
De terugweg was lekkerder, windje in de rug, hier en daar nog gestopt om in de polder wat foto’s te maken. De sloten waren allemaal dichtgevroren zodat de meeste reigers hun voedsel maar in de weilanden zochten. Veel ganzen in de polder en sommige weilanden wit van de zwanen.
Vanavond wilde ik beginnen aan mijn stukken voor de krant, vanmiddag had ik al een aantal dingen gedaan.
Geen beeld, alleen een afbeelding van een stekker, dus ik dacht, er zit vast ergens een stekker los of zo.  (Zo nu en dan maak ik ook wel eens achter en onder de computer schoon haha).
RoodborstjeUitgezet, alle stekkers gecontroleerd, weer aangezet, weer geen beeld.
Sjips ik zag mezelf morgenochtend al met mijn computer naar de winkel gaan en natuurlijk mijn stukken nooit op tijd klaar hebben en wilde al beginnen aan een mailtje aan de drukkerij via mijn tablet toen ik dacht. Nog maar een keer kijken en eureka opeens dacht ik misschien is er een van de stekkers uit het stopcontact. Probleem opgelost.
Hoe makkelijk kan het soms zijn. Het zal dus wel vanavond nog een latertje worden om alles klaar te krijgen maar dat is dan maar niet anders. Morgen mijn korte nachtje maar weer inhalen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen. Bookmark de permalink .

11 reacties op Oeps, dat was ff schrikken

  1. Marja zegt:

    Dus jij slaapt nu nog lekker ….

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Schitterend blogje.
    Ik kom vaak ’s morgens op het idee, dat ik zo stom was geweest daar niet naar te kijken of dat niet te controleren.
    Gelukkig was jij sneller van begrip.

  3. Plato zegt:

    Gelukkig maar dat het een stekkertje was.
    Leuk dat van dat interview. Zou leuk zijn dat eens terug te lezen op je blog.
    Bomans: oh wat leuk. Mijn favoriete schrijver van vroeger. Eigenlijk maakt het niet uit wat je leest. Bomans schrijft onnavolgbaar naar zijn eigen gelijk toe maar hij doet het zo leuk dat ie leesbaar blijft. Mochten ze het hebben: koop Pa Pinkelman en tante Pollewop. Daar word je vrolijk van. Ook de avonturen van Pieter Bas zijn prima. Enfin, lijkt me ook leuk eens wat te lezen over je Bomans ervaringen.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik had pas een boekje van hem meegenomen met korte verhalen en ik heb daar zo van genoten. De manier waarop hij schrijft, soms zo herkenbaar. Dus ik ben benieuwd naar de rest. Sommige interviews zijn niet zo boeiend eigenlijk vind ik zelf. Sommige zouden wel leuk zijn om te lezen denk ik. Bij instanties zijn het meestal wel vooraf doorgelezen verhalen waarvan ik soms wel denk, schrijf het gewoon even zelf zo’n persbericht 😉

  4. rietepietz zegt:

    Ja dát is schrikken als het spul niet werkt! En dan stáát er N.B. een stekker in beeld;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja daar heb je gelijk in Riet maar het was echt zo’n afbeelding zoals die speciale stekkers die in de computer gaan dus ik dacht in eerste instantie niet aan een gewone stekker haha. Blond he.

      • rietepietz zegt:

        ik kén die afbeelding wel omdat we een schotelantenne hebben en zodra de zender uitvalt door onweer krijgen we dat óók te zien…. maar dan is er weer helemaal géén stekker uit alleen de verbinding verbroken;-)

  5. kakel zegt:

    Nou, dát heb je handig opgelost! Daar zou ik niet aan gedacht hebben. Echt geniaal 🙂

Geef een reactie

