Muziek heelt………..

Muziek is voor mij zo belangrijk, het IMG_2830heelt als ik mindere periodes in mijn leven heb.
Toen mijn dochter overleden was heb ik hele middagen het nummer Tears in Heaven van Eric Clapton op repeat gezet, meegezongen en het bracht me aan het huilen wat ik normaal niet zo makkelijk kan.
Muziek is emotie en ik heb dus ook een hele lijst van nummers die verbonden zijn met gebeurtenissen.
Zoals het nummer Time to say goodbye van Andrea Bocelli & Sara Brightman dat begon te spelen toen ik in de auto stapte toen ik opgeroepen was omdat mijn broer was overleden.
Nog steeds als ik dit nummer hoor herinner ik me dat moment.
Vanmiddag zat ik in de auto en draaide het nummer Plaisir ‘d Amour van Vicky Brown.
Ik weet nog dat mijn zwager overleden was, hij was altijd schipper geweest en mijn zus had dit nummer uitgezocht voor op zijn begrafenis. Ik had nog geen traan gelaten tot dit nummer, wat zo’n indruk op me maakte omdat de tekst zo paste bij wat hij was.  Had zelf dit nummer nog nooit gehoord maar draai het nog regelmatig. En mijn andere zwager die zelf het prachtige nummer Old and Wise koos van de Alan Parsons Project. Zo helemaal bij hem passend.
musje1Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Vandaag had ik een mindere dag en toen ik thuiskwam vanmorgen had ik nergens zin in, zou wat leuks gaan doen met mijn zus maar had het afgebeld. Had slecht geslapen en zette even een muziekje op.
Mijn favorieten op Youtube en daar kwam dit nummer van Marco Borsato, ben totaal geen Marco Borsato fan maar ik hoorde dit nummer voor het eerst een aantal jaren geleden bij een balletuitvoering op een moment dat ik ook net afscheid van iemand genomen had en deze tekst kwam toen aardig binnen.
Vandaag weer, meezingen, meejanken, ik had het even nodig en het luchtte me weer op.
Muziek heelt ik wist het wel.

https://www.youtube.com/watch?v=VBbpMxmsa6M&index=3&list=FLFxQQmY6ZcAeMnU-Br3aZzg

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Muziek heelt………..

  1. Ik ben ook niet zo’n Borsato fan, maar dit vind ik toch wel mooi. Muziek is heel belangrijk in je leven, het brengt vaak herinneringen bij je naar naar boven. Jij hebt aan Tears in Heaven, minder mooie herinneringen, maar het zal je er toch niet van weerhouden om er af en toe naar te luisteren. En huilen bij een lied, is echt geen schande hoor, iemand die nog gevoelens heeft doet dat. Groetjes, Edward.

  2. Marja zegt:

    Ja, muziek heelt en ontroert. Er zijn nummers die ik ook niet met droge ogen kan beluisteren.

  3. rietepietz zegt:

    Ja dat doet muziek met mensen, prachtig hé!

  4. Klopt helemaal Anneke, ik ben ook dol op muziek en haal er veel kracht, steun maar ook vrolijkheid uit. Mooi nummer dit!

  5. dieneke zegt:

    Ik ben echt een leek op muziekgebied,weet nooit te onthouden hoe de titel heet of wie het zingt.Voordeel is dat ik altijd op mijn gevoel af ga,dat geeft soms verrassende ontdekkingen.

  6. kakel zegt:

    Muziek kan je maken en breken. Breken in de zin van: jezelf kunnen laten gaan als iets moeilijk is. Net zoals je mag lachen, mag je ook huilen…Het fijne van muziek is ook dat het mensen tot elkaar kan brengen, kan verenigen. En daar hoef je niet eens dezelfde taal voor te spreken!
    Liefs Kakel

Geef een reactie

