Met schoolreisje

GemeenteraadZo’n gevoel had ik wel vandaag dat we op schoolreisje gingen.  De nieuwe gemeenteraad van onze gemeente Krimpenerwaard ging “on tour” door de diverse dorpen om ze te informeren waar projecten bezig zijn, bedrijven en andere zaken die spelen.
En de pers was ook uitgenodigd dus ik dacht waarom niet, ik ga gewoon mee, had er ook wel zin in hoor.
Al vroeg op voor de zaterdagmorgen, verzamelen op het gemeentehuis en daarna met zijn allen in de bus. Vele voelden het aan als een soort schoolreisje, ik ook dus.
Een collega van een andere krant was er ook bij, ik kom haar regelmatig wel tegen dus we gingen gezellig even bijkletsen naast elkaar zittend in de bus.
Allerlei projecten werden bezocht door smalle straatjes gereden in de diverse dorpen en hoewel het ongeveer “mijn” gebied is ontdekte ik toch nog leuke plekjes waarvan ik dacht, daar ga ik op de fiets ook eens een keer kijken. Na de koffiepauze kwam er een man naast me zitten, hij bleek raadslid van het CDA te zijn vanuit een ander dorp afkomstig, kende hem niet maar een mooie gelegenheid om zo iemand te spreken, tenslotte moet ik er ook nog wat over schrijven. Het was trouwens wel opvallend dat alle dorpen voor de herindeling nog projecten afgesloten hadden en in december zijn er overal nog veel besluiten genomen om de centen een beetje op te maken aan hun eigen dorp.
Het was best een leuke dag moet ik zeggen die afgesloten werd in een oorlogs- en oude voorwerpen museum bij ons in het dorp waar we gingen lunchen. Ook weer een gelegenheid om met verschillende mensen een praatje te maken.
MuseumVeel nieuwe raadsleden ken ik nog niet, een aantal die al wat langer bezig zijn weer wel.
Toch vond ik het ook wel druk en best vermoeiend al die informatie die op me afkwam en dat hadden meer mensen want tijdens het bezoek aan het laatste dorp werd het veel rumoeriger in de bus. Iets minder leuk voor die man die ook zijn best gedaan had om een praatje voor te bereiden natuurlijk.
Nog een afspraak voor een interview stond er in mijn agenda, die ik maar meteen na terugkomst gedaan heb. Even boodschappen en toen na toch wel drie nachten slecht geslapen te hebben viel ik op de bank een paar uur als een blok in een diepe droomloze slaap. Dat had ik even nodig blijkbaar.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Met schoolreisje

  1. Dan moet je er gewoon aan toegeven… Die bank moet wel heel lekker liggen ;-).
    Leuk dagje heb je weer beschreven, dat baantje bij die krant? Blijft hopelijk nog wel een poosje bestaan zeg!

  2. Gezellig zo’n dagje uit toch? En een bezoekje aan dat museum, was ook de moeite waard, leuk hoor.

  3. rietepietz zegt:

    Ja “schoolreisjes” zijn reuze vermoeiend door de vele indrukken op zo’n dag! Dan heb je wel een flinke tuk verdiend 😉

  4. minoesjka2 zegt:

    Jij maakt door voor de krant te schrijven toch wel hele leuke dingen mee zo hé? Leuk hoor om eens op een andere manier in je eigen omgeving rond te kijken.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja toen ik dit werk ook nog deed met een fulltime baan erbij zou dat niet kunnen dan was ik even bij een tussenstop een praatje gaan maken en foto. Nu ga ik met zulke dingen gewoon mee en zie het ook wel als een uitje eigenlijk hoor.

  5. kakel zegt:

    Heel verstandig om even een powernap te doen!
    Liefs Kakel

Geef een reactie

