Een echte vent……

Zwanen ijsbreker 3Ik ben weer helemaal in to fietsen, zeker met dit weer. Wel koud maar zonnig, nog wel hier en daar een beetje glad maar gewoon weer lekker buiten zijn, dus de afgelopen dagen veel gefietst.
Gisteren ging ik naar mijn moeder en langs de weg waar ik reed zag ik in het ijs een spoor Zwanen ijsbrekers sloot 2van gebroken ijs alsof er een klein bootje doorheen gevaren was.
Een eindje verderop zag ik dat het niet een klein bootje was maar twee zwanen waarvan de man voorop als ijsbreker fungeerde en achter hem aan in het open water zwom het vrouwtje.
Kijk dat vind ik nou een echte vent om dat voor zijn vrouw te doen, deze stoere man zwaan.
Zwanen1Vandaag bij mijn net verhuisde buurvrouw wezen behangen. Twee weken geleden toen ze de sleutel kregen ben ik ook al een middag geweest en nu moest er nog een paar wandjes behangen worden. Nu vind ik behangen van al het kluswerk gewoon het allerleukste om te doen en ik heb in mijn leven dan ook al heel wat kamers behangen. Zwamen ijsbrekers
Alleen ben ik zelf een mens van beginnen en door buffelen tot het klaar is maar bij mijn buurvrouw was het eerst een bakje thee. Amper twee baantjes er op nog een bakje thee. Weer net warmgedraaid begon de buurman al weer over een boterhammetje eten.
Pff  had het gevoel dat ik nog niet eens op gang gekomen was maar goed heb Zwanen ijsbrekers1me maar aangepast aan hun tempo, ook niet erg. Maar eigenlijk is dat voor mij vermoeiender dan wanneer ik lekker door kan gaan. Eigenlijk heel eerlijk werk ik ook het liefste maar in mijn uppie met lekker een muziekje aan zonder dat iemand zich er ook mee bemoeit.
Maar goed, het zat er mooi op vanmiddag en de buren waren er blij mee en ik ook tevreden.
Kreeg nog een schaal verse erwtensoep mee dus vandaag had ik weer gratis eten en drinken zo haha….
Vanavond nog het hekje bij de buren weggehaald samen Zwanen ijsbreker 5met mijn zoon, dat was nog wel even een dingetje want de buren hadden het in beton gegoten. Pff maar goed dat ik zo’n sterke zoon heb, dus kregen we het er wel uit. Dat had mij niet gelukt hoor.
Zodra het mooi weer is kom ik een dag hier klussen hoor zei zoonlief, dat is wel fijn want ik heb nog wel een aantal kleine klusjes die ik niet alleen kan voor hem dus die belofte hou ik hem maar aan.
Voorlopig in ieder geval even klaar met de dingen voor een ander doen dus dan kan ik volgende week eens aan mijn eigen missie gaan beginnen. Verven en de keuken verder afmaken.

Dit bericht werd geplaatst in Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Een echte vent……

  1. Een mooi verhaal met fraaie foto’s hoor, een hoop mannen kunnen een voorbeeld nemen aan die zwaan, zó lief voor zijn vrouwtje. De erwtensoep heeft vast lekker gesmaakt met dit weer.

  2. MichielZiet zegt:

    Heerlijk! De foto’s, het verhaal erbij… en de soep waarschijnlijk ook. 🙂

  3. rietepietz zegt:

    Ja ik voel met je mee! Daar zou ik hélemaal gek van worden als je om de haverklap van het werk wordt gehaald. ben je nét lekker bezig….. nee hoor , ik pak wel wat water en eten doe ik later wel,éérst dat behang erop;-)
    Prachtige zwanenfoto’s!

  4. minoesjka2 zegt:

    O, ja, behangen, moet je gewoon alleen doen en lekker in je eigen tempo. Kan er ook niet zo tegen als andere daarin mijn ritme bepalen.

Geef een reactie

