Vijftig tinten grijs……….

verfNee ik ga niet naar die film en ja ik heb alle drie die boeken gelezen maar daar wilde ik het nu niet over hebben. Iedereen moet daar maar een eigen mening over hebben, die heb ik ook en heb wel gemerkt dat veel mensen die niet met me delen.
Maar in mijn huis zijn momenteel ook wel zo’n 50 verschillende tinten grijs volgens mij.
Saai?  Misschien wel maar het harmonieert mooi met elkaar , gecombineerd met zwart en wit en ik vrolijk het op door kleurige accessoires. Zoals in de badkamer met aqua blauw en in de kamer met rood dus zo wordt het toch geen kleurloos geheel.
Vandaag eens niet geverfd maar me ongegeneerd lang lopen snuffelen bij Karwei, daar was ik al heel lang niet geweest. (nee niet om touw of tape te kopen natuurlijk dat waren die andere 50 tinten grijs).
grijs verfWaar een ander misschien loopt te watertanden bij een damesmodezaak heb ik dat wel bij een Doe-het-zelf zaak. Ik zie altijd wel weer leuke handige dingen om mee te knutselen en zie regelmatig gereedschap waarvan ik niet weet waar het voor gebruikt wordt en dan vraag ik dat even als er toevallig iemand in de buurt loopt.
Maar vandaar was ik op jacht naar een tintje grijs, ik wil namelijk de lambrisering toch gaan verven en dan in de kleur van mijn keuken die hoe raad je het zo ook grijs is.
En ik moet zeggen dat valt nog niet mee om dezelfde kleur te krijgen, ik had ongeveer 10 verschillende staaltjes met vijf verschillende grijstinten (vandaar die 50 tinten grijs) meegenomen en nog kon ik er geen een vinden waarvan ik zei, dat is ie.
Nu weet ik dat er winkels zijn die kleuren in kunnen scannen maar om nou mijn hele keuken te gaan slopen daarvoor is me te veel werk. (hoewel een klein laatje er uit halen misschien wel een idee is).
Maar bij Karwei zag ik ook mooi laminaat liggen. Eigenlijk had ik besloten om vinyl te nemen omdat dat makkelijker is om te leggen maar toen ik dat mooie laminaat zag liggen ging het toch weer kriebelen.
Zou ik het toch nemen, gewoon zelf gaan doen. Ooit heb ik in mijn slaapkamer laminaat gelegd en ik vond dat geen leuk werk om te doen. Heb weinig ruimtelijk inzicht en ik zaagde regelmatig de verkeerde kant van het laminaat er af en had op het laatst nog maar net genoeg over om het helemaal af te krijgen.
En dan een kamer en woonkeuken die aan elkaar vast zitten helemaal met laminaat te leggen, daar ga ik nog grijsmaar eens een paar nachtjes over slapen of zoon lief aankijken of ie een dag kan komen helpen. (Nou ja een dag, ik weet nog toen het huidige laminaat gelegd werd zoon en ex er twee dagen mee bezig geweest zijn. )
Want slapen, ja dat lukt met wel goed momenteel, lig meestal om 11 uur al op bed omdat ik dan helemaal out ben en dat is toch wel bijzonder voor zo’n nachtbraker als ik ben.

 

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Vijftig tinten grijs……….

  1. Het is de laatste tijd al grijs genoeg buiten, daar hoef je dus niet voor naar die film. Zelf laminaat leggen, lijkt mij toch wel een hele klus hoor!

  2. kakel zegt:

    Ik zag de titel en wist dat het over verf ging! Dat is bedoeld als compliment, hoor. De boeken – laat staan de film – zijn aan mij ook niet besteed. Nu ga je zelfs laminaat leggen. Knapperd! Krijgen we een foto te zien van het moois als het af is?
    Liefs en klus ze,
    Kakel

  3. minoesjka2 zegt:

    Nou, soms vind ik het wel leuk om bij bouwmarkten rond te snuffelen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar kledingzaken, al ……. nee, mijn voorkeur gaat uit naar boekenwinkels hahaha

  4. wilma zegt:

    O nee geen kledingzaken hoor. Ze liegen zo vaak: staat u zo goed. Nee ik vraag aan iemand anders in de winkel hoe zij het vinden. Haat shoppen, bah. Nee geef mij maar een bouwmarkt of een mooie video over ontwerpen en zo.Mss is dit its? op you tube. Ellen’s Design Challenge.
    Weet niet hoe je engels is, maar dat vind ik wel grappig.
    O mss weet jij een antwoord op deze vraag. Wat is eigenlijk kalkverf of zoiets? je leest er veel over, maar ik ken het niet en weet niet of je het hier in dit land verkrijgen kan.\Groet,
    Wilma

  5. dieneke zegt:

    Wij hebben inplaats van grijs licht taupe (je zegt toop) op de wanden,net iets anders als grijs.En Gecombineerd met robijn en bordeux rode tinten,ben er wel content mee.
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar bouwmarkten of hobby zaken,kledingzaken nah liever niet.

  6. Ben niet zo gek op bouwmarkten hoor…
    En die verschillende kleuren grijs en tinten voor accessoires hebben we het al eens over gehad hè, aardig dezelfde smaak… Succes hoor, een voordeel dus, vroeg je bed in en voldoende slapen…

  7. rietepietz zegt:

    Aaqn mij valt jouw mening zeker niet te toetsen, ik wist niet eens dat er drié boeken over waren en heb er niet één gelezen. Ik lees sowieso nauwelijks meer sinds ik blog maar met “mode boeken” heb ik helemaal niets, je weet wel zo’n boek dat je gelezen móet hebben…. eh… van wie dan wel;-)
    Ik snap jouw bouwmarktverslaving wel, ik kom er ook graag.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik kreeg ze digitaal van iemand toegestuurd. Ik lees ook nauwelijks nog boeken sinds ik blog ook, dat klopt komt er gewoon niet meer van. Alleen deze drie had ik binnen een paar weken gelezen. Viel ook in mijn vakantie dat scheelde wel.

Geef een reactie

