Helemaal verliefd……….

het kastjeGisteren officieel afscheid genomen van mijn buren, na het inleveren van de sleutels kwamen ze even een bakje doen om gedag te zeggen. Ze vonden het ook wel gek hoor, ze hebben er 35 jaar gewoond.
De buurvrouw was nog even alle kamers doorgelopen, haar man deed daar een beetje lacherig over maar ik snap het wel hoor. Dat zei ze ook, ik heb hier zoveel meegemaakt en als ik zo door het huis loopt komt dat allemaal weer boven.
Ze wonen niet zover bij me vandaag en hoewel het natuurlijk anders wordt zijn ze zeker niet uit mijn leven verdwenen.
’s Avonds een lange vergadering voor mijn nieuwe vrijwilligerswerk bij de RTV Krimpenerwaard, krijg eindelijk een klein beetje het idee dat ik iets kan betekenen. Heb me opgegeven om de promotie samen met nog een paar mensen voor mijn rekening te gaan nemen en de donateurs die we hebben te inventariseren. Lijkt met wel leuk werk om te doen.Rookstoel 2
Tot nu toe had ik echt nog niet het gevoel dat ik iets nuttigs toevoegde maar het komt nu wel.
Vandaag niet geklust, nou een klein beetje maar niet geverfd, maar lekker gaan fietsen. Had nog wel twijfels, gaan fietsen of het plafond witten maar ik was best moe dus maar gekozen voor fietsen, lekker een bakje bij de Hema doen.
Ik struin al weken kringloopwinkels af omdat ik nog een klein, leuk kastje zoek voor in mijn keuken. DriehoeksstoelHet liefst wilde ik zo’n ouderwets theekastje om mijn theeservies op te zetten maar die zijn dun gezaaid.
Er stond een zonder smaak en kraak soort Ikea kastje, ik had het al geschuurd om ook te verven maar eigenlijk wilde ik hem niet terug zetten.
Ik vind het leuk om bij alle moderne meubels overal in elke kamer in  huis iets te hebben dat oud en ook nog van echt hout is gemaakt.
Zoals een antieke secretaire, in mijn slaapkamer een driehoek stoeltje, in mijn kamer een rookstoel en nu dit kastje.
Dus nadat ik heerlijk een uurtje heb zitten eten en puzzelen bij de Hema toch nog maar even de kringloopwinkel ingedoken en opeens zag ik hem staan. Was meteen helemaal verliefd, dat was precies waar ik deze weken naar gezocht had.
Een mooi kastje met twee laden, daarboven nog een ruimte om iets in de zetten en dan de bovenkant. Echt zo mooi. (heb helaas geen foto er van genomen, komt nog wel).
Alleen op de fiets niet zo makkelijk mee te nemen natuurlijk maar dacht ik, als ik betaal dan mag ik hem vast wel later ophalen en dat was het geval.
“Ik heb hem net mooi opgepoetst” zegt de mevrouw “O ik ga hem toch verven zeg ik”.verliefd
Ik zie haar verschrikt kijken en ze kan het niet laten om te zeggen, zonde zeg.
Ja misschien is dat ook zo, maar toch wil het wel allemaal een beetje bij elkaar laten passen.
Wel weer wat extra verfwerk maar goed dat is niet anders dan doe ik er maar een weekje langer over, het is tenslotte geen aangenomen werk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, RTV Krimpenerwaard en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Helemaal verliefd……….

  1. 35 jaar is een hele tijd hoor, dan valt afscheid nemen van een huis waar je zoveel hebt meegemaakt niet mee. Groot gelijk dat je bent gaan fietsen met dit mooie weer, schilderen kan wel weer op regenachtige dagen, die er ongetwijfeld wel weer zullen komen. Leuk dat je dat kastje hebt gevonden, veel plezier er mee.

  2. Marja zegt:

    Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

  3. Lenjef zegt:

    Afgedankt vakmanschap

    soms doen mensen
    mooie oude dingen weg
    om door nieuwe te vervangen

    zielloze spullen zonder verleden
    waar ze te veel geld aan besteden

    blind voor pure schoonheid
    gemaakt met vakmanschap
    een handzaag, nagels en lijmtangen

    Lenjef 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Helemaal met je eens hoor. Die 13 in een dozijn meubels heb ik ook hoor een paar van maar ze worden steeds vaker vervangen door me door “echte” meubels die inderdaad met vakmanschap gemaakt zijn. Mooie verbindingen en uitgesneden hout.

  4. Plato zegt:

    Wat leuk dat je al die rommelmarkten afgaat. Doe ik ook graag. Maar inderdaad, het meenemen is vaak een bezwaar en ze leveren maar tot de voordeur (voor 15 euro). Ik zoek nog een computerstoel want door de andere ben ik defitief heengegaan. ’t Levert leuke zoektochten op. Soms vind mijn zoon wel eens iets gratis op facebook (afdeling weg te geven dingen). Ook leuk.
    Ik ben benieuwd hoe het er na het verven uitziet.

    • gewoonanneke zegt:

      Hier heb je ook van die weggeefhoeken, daar heb ik ook wel eens wat weggehaald. Maar de kringloopwinkels schieten als paddenstoelen de grond uit hier. Er zijn wel een paar mooie dicht in de buurt.

  5. kakel zegt:

    35 jaar buren zijn. Dat is geen peulenschil! Jullie komen elkaar vast weer eens tegen op dorp.
    Mooi kastje, Anneke, en je hebt groot gelijk dat je er helemaal jouw kastje van gaat maken door het een likje verf te geven. Mijn vader kan van elk kastje de leeftijd zeggen aan de hand van zwaluwstaarten of andere verbindingen.
    Zo had mijn tante een mooie antieke kast gezien en ze vroeg mijn vader even mee om te kijken of de kast echt het geld waard was wat de verkoper er voor vroeg. Bleek het helemaal geen antieke kast te zijn 😉
    Laat je ons nog een foto zien als je kastje klaar is?
    Groetjes Kakel

  6. rietepietz zegt:

    Die buurtjes ga je missen dat is duidelijk! Een goed buur is heel belangrijk en nu is het toch maar even afwachten, herkenbaar want ook onze buurvrouw die hier al woonde toen wij hier 27 jaar geleden kwamen wonen is nu weg. huis staat al maanden te koop.
    Als ik kastje er zo één is als ik dénk zou ik het ook jammer vinden als je het “gedekt”gaat verven. Misschien is het dan wel mooier om het te schuren in beits te zetten waar je nerven nog doorheen ziet, dat is er óók in grijze of witte tinten. Maar natuurlijk weet je zelf het best wat er past bij de rest.
    .

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het is best stil zonder buren en ook wel koud nu er niet gestookt wordt. In de gang voel ik dat goed, daar zat altijd hun kamer tegenaan. De woningbouw zit er nu in te klussen ben heel benieuwd wie er komt.

  7. Jeetje, zal zeker raar zijn dat ze weg zijn, die buurtjes! Maar goed, wie weet wat voor leuke mensen je straks naast je krijgt. En je bent druk, druk, druk!
    Zo’n hoekstoeltje heb ik ook, maar dat is wel een erfstuk… en dat doe ik nooit meer weg!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb foto’s van vroeger van de hele familie en wij hadden toen ook zo’n driehoekstoeltje daarom wilde ik er altijd graag een hebben. Op een rommelmarkt kocht ik hem pas voor 5 euro. En ik zou een erfstuk zeker houden hoor.

      • Dat is een kooppie Anneke! Mijn stoeltje was van mijn oma van moederskant, toen kreeg mijn moeder het, daarna mijn zus, maar die was het zat en toen dacht ik… eindelijk, inpikken!!!
        En mijn zus krijgt hem echt niet meer terug, al gaat ze op haar kop staan.. 😉

Geef een reactie

