Een stok achter de deur

vynilVandaag ben ik met mijn vriendin iets nieuws voor op de vloer in de kamer en keuken uit wezen zoeken en dat viel nog niet mee.
Het liefst had ik weer laminaat maar dat zelf gaan leggen was toch geen optie voor me en het laten doen bleek wel snel kost aardig wat geld. Bij verschillende zaken zijn we prijsopgave wezen vragen.
En hoewel mijn zoon wel aangeboden heeft om een dag te komen helpen weet ik wel hoe dat gaat. Het is een geweldig kind, lief altijd bereid wat te doen maar bij het afmaken van klusjes die niet betaald worden (lees hier voor zijn moeder) moet ik nog wel eens wachten op de afronding er van wanneer hij weer tijd heeft. Drukke baan, sporten, studeren, vriendin, uitgaan, snap het best en ik wil ook niet altijd een beroep op hem doen.  En daar heb ik geen zin in, ik wil het dan ook klaar hebben en alles weer op en in gaan ruimen. Tenslotte heb ik er zelf voor gekozen om alleen verder te gaan en dan hoeft hij niet al mijn klusjes op te knappen en moet ik deze dingen ook zelf oplossen.
Dus het werd vinyl, een goede kwaliteit gekozen, het ziet er echt mooi uit en ik laat het wel leggen.
Alleen dan moeten wel mijn kamer en keuken leeg natuurlijk en dat is nog even  wat werk dus.  Maar goed zuslief en haar vriend hebben aangeboden om op de dag van het leggen wat eerder te komen zodat we nog wat dingen buiten kunnen zetten en dan kunnen ze helpen bepaalde meubels over te zetten van de keuken naar kamer en vice versa.
Vier maart wordt het gelegd dus heb ik meteen en stok achter de deur om tegen die tijd wel klaar te zijn met verven. Vandaag ook al weer niets gedaan, moet natuurlijk niet zo “lui” blijven haha. Nog ruim 1 1/2 week flink door klussen, dingen opruimen uit de kamer en keuken, kasten leegruimen…… hoef me even niet te vervelen dus.
Vanmiddag ook met mijn vriendin mijn kastje opgehaald en heel lang zitten kletsen bij de Hema. Ze vond het kastje ook heel leuk, ze houdt ook zo van die dingen en het staat echt mooi in dat hoekje waar ik hem wilde hebben.
Thuis meteen weer op de fiets gestapt want mijn zus is vandaag ook nog jarig maar was wel even gezellig. Wel vreemd om in het donker te fietsen op die boerenlandwegen, met een flinke wind in mijn rug ging ik wel heel hard en moest ik toch wel goed opletten en zo nu en dan wat vaart minderen.
Met vanavond nog mijn werk voor de krant is deze “luie” dag toch nog wel een constructieve en gezellige dag geworden.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Een stok achter de deur

  1. Marja zegt:

    Proficiat met zuslief en ik duim voor goed weer op de 4de.

  2. Je moet natuurlijk wel een keer van je luie gat afkomen hoor!!….hahahaha. Fijn dat je toch hulp krijgt, in je eentje is het bijna niet te doen. Het kastje krijgt vast een mooi plekje.

  3. beaunino zegt:

    Lekker licht. Wordt vaat heel mooi. Van harte hoor met je zus.

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    ‘Met de wind in de rug’ kom je er makkelijker 😉
    Gaat je lukken!

  5. kakel zegt:

    Gefeliciteerd met je zus. Gezellig dat jullie samen zo goed op kunnen schieten met elkaar.
    De vloer en het kastje worden vast prachtig!

  6. minoesjka2 zegt:

    Als nog gefeliciteerd met je zus.
    Dat wil wel eens helpen hé, zo’n stok achter de deur, dat ik heb ik inderdaad ook regelmatig nodig hahaha ……. maar nu niet. kreeg gisteren van de fysio op m’n kop, dat ik te veel gedaan had ………. tja, die middenweg is vaak ver zoek.

  7. rietepietz zegt:

    Noem dát maar een luie dag, nou ja, je had ‘m zelf ook al tussen aanhalingstekens gezet;-)
    Gefeliciteerd met de jarige zus en fijn dat je geslaagd bent voor de vloer.

  8. Gefeliciteerd met zuslief! En vergeet je niet, zoals je met jezelf had afgesproken, ook nog eens pauze te nemen? Mens… wat een doordouwer ben jij!

  9. gewoonanneke zegt:

    @ allemaal Dank voor de felicitaties. Ben gelukkig klaar. Nu het leukere werk nog inrichten en wat leuke accessoires aanschaffen.

Geef een reactie

