Van dame naar verfmuts

Vanmorgen mezelf eens lekker opgetut, uitgebreid gedoucht en zelfs mijn blauwe redelijk hoge laarsjes aan die zo mooi staan bij mijn shirtje met blauwe vlinders waarop staat “Be Yourself”.
Zo jij hebt je best gedaan, zei mijn zus die me op kwam halen, gelukkig even met de auto want echt fietsweer was het niet vandaag.
Ja zei ik, ik weet nu al dat ik vanmiddag weer ga verven dus wil ik er nu even een beetje gelikt uitzien om me weer even een “dame” te voelen, voor zover dat mogelijk is bij mij.
We gaan ons rondje doen, even maar mama, broodje en bakje bij de Hema, boodschappen doen en weer naar huis.  Altijd gezellig, lekker even kletsen zo.
Mijn laarsjes zijn niet echt ingesteld op zolang lopen en als ik thuis kom dan moeten mijn voeten weer even in vorm komen maar je moet er wat voor over hebben om “mooi” te zijn.
Ga nog op ons dorp een pot verf halen die speciaal gemengd moet worden zodat ik er daarna niet meer uit hoef.
Dan maar weer aan het verven, de finishing touch een beetje. de laatste lootjes die best zwaar zijn, zeker even mijn plinten bijwerken met een heel klein kwastje, zittend op de grond en iedere keer overeind weer. (je wordt ouder mama geeft het maar toe)
Ook de twee dorpels ga ik verven, ik ken mezelf dat wordt oppassen en gelukkig, ik ga er maar drie keer op staan ;(.   Hou het rollertje met die kleur nog maar even bij de hand. Gelukkig zie ik het meteen door de sporen die op het laminaat komen te staan van mijn schoenen.
Morgen neem ik denk ik maar een vrije dag om de was en de strijk te doen en mijn dagboek bij te werken. Maandag hoop ik dan toch wel het verfwerk af te ronden door het plafond en de muren te verven en dan gaat wel even de vlag uit en doe ik minimaal een week mijn ogen dicht als ik door de bijkeuken loop zodat ik even niet zie dat dat mijn volgende missie is.
Nog even volhouden hoor mijn verfverhalen haha.  Bijna afgelopen dan hoop ik weer eens aan iets anders te kunnen denken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Van dame naar verfmuts

  1. beaunino zegt:

    Wacht maar Anneke. Binnenkort neem ik revanche met onze tuin;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Is het gelukt, ga je hem opnieuw betegelen ???

      • beaunino zegt:

        Hoi Anneke,
        Leuk dat je het vraagt.
        Niet helemaal. Onze tuin is tot de schuur gemeten 20 meter lang. We gaan alleen het eerste stuk betegelen. De tegels die daar nu een paadje vormen voor Kylian zijn scooter kunnen we dan gebruiken om een paadje te leggen op het achterste gedeelte, naar de schuur toe.
        Pas als de kippen er niet meer zijn wil Rem de rest betegelen. Nu kunnen we bij het voorste terras het hekje dichtdoen als het mooi weer is. In het grind spoelen die kippen poepjes natuurlijk zo weg.
        Ik ga wel voor zachtgeel denk ik, zodat het wel een beetje rustig blijft. Die andere tegels zijn ook geel.
        Dat grind wat overblijft gaat dan in de stukken border die we bij het terras gaan trekken bij de middencirkel. Zegt je weinig denk ik. Ik plaats vast wel foto’s tegen die tijd.

  2. Je hebt het maar druk met je “project” hoor, maar het is natuurlijk wel genieten wanneer het klaar is.

  3. rietepietz zegt:

    Evengoed heb ik bewondering voor je doorzettingsvermogen, zo in je eentje klussen is nog een stúk lastiger dan wanneer je samen aan de slag kunt gaan. Er is ook niemand die voor je opruimt en voor je “natje en je droogje” zorgt dus HULDE!

  4. kakel zegt:

    Ik gun het je van harte maar ergens hoop ik dat je geen werk meer vindt. Mens, je komt nu al tijd te kort 🙂 Je dóet het toch allemaal maar!

    • gewoonanneke zegt:

      Haha soms denk ik ook wel eens, hoe heb ik ook nog vier dagen gewerkt van 7 uur in de auto tot half 7 weer thuis. Zal wel weer heel erg moeten wennen als ik nog een baan zou krijgen. Reken er maar niet meer op.

Geef een reactie

